خبر های جدید

دکتر علی صلابی ازآنها خواست استعفا بدهند

دکتر صلابی ازآنها خواست استعفا بدهند

«دکتر علی الصلابی» یکی از رهبران برجسته اسلام‌گرایان لیبی از «محمود الجبریل» رئیس شورای ملی انتقالی خواست از مقامش کناره‌گیری کند و بگذارد لیبی‌ها و نیروهای میهنی واقعی آینده کشورشان را پایه‌ریزی کنند.
به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، الصلابی در گفت‌و‌گو با شبکه ماهواره‌ای الجزیره گفت: «افکار عمومی لیبی بر سر جبریل اجماع ندارند و اکثریت لیبیایی‌ها هم او و هم کسانی که اطراف او هستند را نمی‌خواهند.»
عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان در این گفت‌و‌گو افزود که اگر لیبیایی‌ها به جبریل و اطرافیانش اجازه دهند که او ایده‌هایش را عملی کند، ما در دوران جدیدی از استبداد و دیکتاتوری گرفتار می‌شویم.
وی در ادامه گفت: «لیبیایی‌ها بعد از آنکه انقلابشان ۵۰ هزار شهید تقدیم کرد نخواهند گذاشت که عصر جدیدی از دیکتاتوری در این کشور به وجود بیاید.»
الصلابی تصریح کرد که مردم لیبی‌ از امروز به بعد نمی‌گذارند کسی ثروت‌شان را یا هویت‌شان را از آن‌ها بگیرد یا با دین‌شان بجنگد.
این رهبر اسلام‌گرای لیبی افزود: «برخی از اعضای دفتر اجرایی مانند «محمود شمام»، محمود جبریل، «علی الترهونی» و «ناجی برکات» جنگ منظمی را برای حذف ملی‌گرایان و انقلاب واقعی هستند.»
این در حالی است که فرار ساکنان شهر محاصره شده «بنی‌ولید» از این شهر از بیم تشدید درگیری میان انقلابیون و وفاداران به قذافی ادامه یافت.
ساکنان این شهر با استفاده از خودرو تا جایی که توانسته‌اند مسافر و مایحتاج با خود حمل کرده و پس از عبور از ایست‌های بازرسی انقلابیون در دو کیلومتری مرکز شهر به سمت «طرابلس» پایتخت لیبی می‌روند که این روز‌ها امن شده است.
هواپیماهای ناتو نیز دو نوبت مواضع گردان‌های قذافی در اطراف شهر را بمباران کردند.
شورای ملی انتقالی لیبی نیرو‌ها و تسلیحات بیشتری را برای تقویت انقلابیون به بنی‌ولید فرستاده است.
در تحولی دیگر، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت نیجر قصد دارد تا «الساعدی قذافی» پسر معمر قذافی را بازداشت کند. الساعدی یکشنبه هفته جاری وارد خاک نیجر شده است.
«ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این مورد گفت: «دولت نیجر قصد دارد الساعدی را به «نیامی» پایتخت منتقل کند یا تاکنون او را منتقل کرده است.»
نولاند افزود: «ایالات متحده از مذاکرات میان دولت نیجر و شورای ملی انتقالی لیبی حمایت می‌کند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا