خبر های جدید

اسلام میانه رو منبع قانون گذاری در لیبی

اسلام میانه رو منبع قانون گذاری در لیبی

مصطفی عبدالجلیل رئیس شورای ملی انتقالی لیبی سه شنبه ۱۳-۹-۲۰۱۱ در طرابلس اعلام کرد اسلام معتدل منبع اصلی برای قانونگذاری در این کشور خواهد بود و مخالفت خود را با "ایدئولوژی افراطی" مورد تاکید قرار داد.
وی که در همایشی با حضور هزاران نفر در میدان الشهداء در مرکز طرابلس سخنرانی می کرد گفت: اسلام در لیبی همان اسلام میانه‌رو است و ما هرگز اجازه نخواهیم داد که هیچ گونه ایدئولوژی افراطی، راست‌گرا یا چپ‌گرا در لیبی به قدرت برسد ملت ما مسلمان است و راه میانه روی را در پیش خواهد گرفت .
وی در این سخنرانی نسبت به مصادره انقلاب به ملت لیبی هشدار داد و بر وحدت ملی در این کشور تاکید کرد و خطاب به جمعیت حاضر گفت شما در برابر کسانی که می خواهند انقلاب را به راست و یا چپ منحرف کنند ایستادگی کردید.
وی با معجزه توصیف کردن سقوط طرابلس از نقش کشورهای عربی و غربی در حمایت از انقلاب لیبی علیه قذافی قدردانی کرد.
عبدالجلیل اجتناب از هر گونه بی حرمتی به منازل، اهانت به زنان و کودکان، خانواده‌های مسئولان سابق لیبی را خواستار شد و گفت: نباید به آنها هیچ اهانتی شود.
از سوی دیگر سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای که روز سه شنبه منتشر شد رژیم معمر قذافی و انقلابیون را متهم به نقض حقوق اسیران جنگی کرد اما تاکید نمود که هواداران قذافی جرایم بیشتری را مرتکب شدند .

 

منبع: پایگاه دانشجویان اهل سنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا