خبر های جدید

رهبر اخوان المسلمین بقایای رژیم مبارک را عامل حوادث اخیر مصر دانست

قاهره – محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین مصر روز چهارشنبه طی اظهاراتی در قاهره، ضمن متهم نمودن بقایای حزب دمکرات ملی منحل شده به دست داشتن در رویدادهای فتنه انگیز اخیر، گفت: برخی از اعضای این حزب علنا تهدید کرده بودند که در صورت برکناری از صحنه سیاست، مصر را به آتش خواهند کشید.

رهبر اخوان المسلمین بقایای رژیم مبارک را عامل حوادث اخیر مصر دانست

به گزارش ایرنا، بدیع که در باره رویدادهای خونین یکشنبه شب گذشته در منطقه ماسبیرو در قاهره که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ نفر شد، سخن می گفت، افزود: کاملا آشکار است که بقایای حزب ملی منحله مسئول این رویدادها هستند. آنها می دانند که انتخابات پیش رو است و همه مردم مصر مخالف نامزد شدن آنها در انتخابات هستند.

وی اظهار داشت: مردم مصر خواستار اجرای قانون 'برکناری سیاسی' علیه آنها هستند و ما بارها این درخواست را کردیم، اما کسی به این درخواست توجه نکرد. آنها تهدید کردند که مصر را به آتش خواهند کشید و می بایست در مقابل این تهدیدها موضعگیری می شد.

رهبر اخوان المسلمین مصر گفت: باید کمی صبر کنیم تا پس از برگزاری انتخابات پارلمانی بر عملکرد دولت و وزرا نظارت و طرح هایی برای حل مشکلات کشور ارائه شود.

وی درخواست برخی نیروهای سیاسی برای برکناری دولت عصام شرف را رد کرد و گفت: این یک دولت انتقالی و شبیه یک کشتی است که کشور را بوسیله یک طناب جا به جا می کند. موتور آلات این کشتی فعال نیستند و این دولت زود خسته می شود . راه حل این موضوع وجود پارلمانی منتخب و ناظر بر فعالیت ها و طرح ها در مسیر حل بحران ها است.

بدیع اظهارات مطرح شده از سوی شورای نظامی که وعده نامزد نشدن یک نظامی برای پست ریاست جمهوری داده و موافقت اخوان المسلمین با یک نظامی با لباس غیر نظامی گفت: امیدواریم که سپهبد طنطاوی به وعده خود وفا کند. ما به هیچ وجه وجود یک نظامی در پست ریاست جمهوری را حتی اگر لباس نظامی را بر تن نکند، نمی پذیریم، زیرا که روسای جمهوری سابق نظامیانی بودند که لباس نظامی به تن نداشتند.

وی افزود: ما نقش ارتش را نگهبانی از مرزها و مقابله با دشمن امت عربی و اسلامی می دانیم ، نه اینکه ارتش خود را درگیر رویدادهایی نظیر ماسبیرو کند .ارتش نباید خود را درگیر این مسائل کند ، این گونه مسائل باید به افراد پلیس ، شوراهای مردمی و محلی واگذار شود.

حدود ۳۰ نفر از اعضای حزب ملی منحله روز پنجشنبه گذشته با برگزاری کنگره ای با حضور ۶۰۰۰ شهروند مصری در شهر نجع حمادی در استان قنا تهدید کردند، در صورت اجرای قانون برکناری سیاسی وابستگان به این حزب که هدف آن محرومیت اعضای این حزب از فعالیت سیاسی است، اقدام به بستن جاده ها و اشغال مراکز پلیس خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا