خبر های جدید

هفت شخصیت اصلاح طلب اسلامگرای امارات سلب تابعیت شدند

برابر بیانیه‌ای که هفت تن از شخصیت‌های اصلاح‌طلب اسلامگرای امارات  منتشر نموده‌اند، دستگاه امنیتی این کشور بنا به برخی اتهامات واهی، از آنان سلب تابعیت نموده است. ترجمه فارسی بیانیه اول این گروه در پی می‌آید. گفتنی است در زمان تنظیم این خبر و پس از روشن شدن عنوان اتهامات، بیانیه دوم این مجموعه با لحنی شدیدتر منتشر شد که ضمن تأکید بر مضمون بیانیه پیشین و نفی مطلق اتهامات وارده مبنی بر حمایت از تروریسم، این گونه پرونده‌سازی‌ها را بیزارکننده و ادامه رویه دیکتاتوری‌های فروپاشیده خوانده‌ ونسبت به عواقب آن هشدار داده‌اند.

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین، والصلاه والسلام علی خیر خلق الله أجمعین، نبینا محمد و علی آله وصحبه الغر المیامین.

در یک اقدام ظالمانه، غیرقانونی، مغایر با موازین اولیه حقوق بشر و مخالف با قانون اساسی کشور و قوانین موضوعه، تابعیت کشور از ما امضاکنندگان این بیانیه سلب شده است. وجه مشترک ما دعوت به انجام اصلاحات و عضویت در جمعیت اصلاح امارات است. جمعیتی که فعالیت شورای مرکزی آن معلق گردیده و اعتراض به حکم و درخواست رفع تعلیق در دستگاه قضایی در حال بررسی است. علاوه بر این تعدادی از ما درخواستی را مبنی بر ضرورت انجام اصلاحات در قوه مقننه خطاب به حاکم کشور امضا نموده ایم. خواسته ما اجرای صحیح انتخابات مجلس ملی و احترام به جایگاه واقعی قانونی قوه قانونگذاری بود.ما با صدور این بیانیه، همه مؤسسات، جمعیت ها، شخصصیت ها وفعالان حقوق بشر در داخل و خارج را فرامی خوانیم تا با ما در این مسأله حقوق بشری همصدا شوند. مسأله‌ای که تنها به شخص ما منحصر و محدود نمی شود؛ بلکه به همه صاحبان حق شهروندی، که ممکن است در آینده در وضعیت مشابه ما قرار گیرند، ربط پیدا می کند. این موضوع همچنین به حال و آینده امارات و شهرت و جایگاه منطقه ای وجهانی آن ارتباط دارد.ما در درجه اول به خدا توکل داریم. همچنین به حکمت و درایت شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، حاکم امارات، و اعضای شورای عالی حکام امارات، به ویژه نخست وزیر و نایب حاکم کشور، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم اطمینان داریم و خواستار لغو این حکم ظالمانه و دفع این ستم از شهروندان کشور هستیم. فراتر از آن، ما خواستار پایان دادن به همه اقدامات ظالمانه در مواجهه با اصلاح طلبان کشور و همسران وفرزندان و بستگان آنان هستیم. نیز خواستاریم صدای اصلاح خواهی شنیده شود و از مؤسسات متعلق به آن و طیف های گوناگون اسلامگرایان رفع تعلیق و از فعالان حقوق بشر و همه شهروندان شریف و آزاده رفع ستم گردد. لازم است به خرابکاری‌های یک محفل از فرماندهان و مشاوران فاسد و مغرض در دستگاه امنیتی، که همواره در کمین هستند تا با بدخواهی و فتنه انگیزی بر دشمنان کشور در داخل و خارج بیفزایند، و موجب بدنامی کشور و مؤسسات و وزارتخانه های آن شوند، پایان داده شود.ما در درجه اول به خدا توکل داریم و امیدواریم با حکمت رهبران کشور، هشدار برچیدن این غده سرطانی از سیستم امنیتی جدی گرفته شود، تا کشور ما از آنچه در کشورهای انقلاب زده رخ داد، در امان بماند. قیام ملتها در آن کشورها نیز برعلیه چنین غده‌های سرطانی در دستگاه های امنیتی کشورشان بود.

خداوند، کشور، ملت و جامعه ما را از گزند هر بدی ایمن بدارد و آسایش و آرامش و ثبات و الفت و محبت و برادری الهی را در بین ما مستدام بدارد و کشور ما را سرفراز و پیروز و حامی حقوق بشر و وفادار به آن و مدافع آن قرار دهد و پرچم سفید آن را در جهان به اهتزاز در آورد.

وصلی الله علی نبینا محمد وعلی آله و صحبه و سلم.

۲۵ محرم ۱۴۳۳

۲۰ دسامبر ۲۰۱۱

• شیخ محمد عبدالرزاق الصدیق       عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان.

• دکتر علی حسین الحمادی             رئیس مرکز تفکر ابداعی.

• دکتر شاهین عبدالله الحوسنی          کارشناس فناوری اطلاعات.

• استاد حسین منیف الجابری           کارشناس مسائل آموزشی، پرورشی و دانشگاهی.

• استاد حسن منیف الجابری            مؤسس و کارشناس جمعیت های خیریه.

• استاد ابراهیم حسن المرزوقی        استاد و مدرس تعلیم و تربیت.

• استاد احمد غیث السویدی            کارشناس تعلیم و تربیت.

سایت رسمی جماعت دعوت و اصلاح ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا