خبر های جدید

کشته شدن غیرنظامی کُرد توسط ارتش ترکیه +عکس

کشتار غیر نظامیان کورددهها غیرنظامی کُرد در حمله‌ی جنگنده‌ ‌های ارتش ترکیه کشته شدند

تهران – پایگاه اطلاع‌رسانی اصلاح

بیش از ۳۵ نفر از اهالی یک روستای مرزی واقع در استان شرناخ (کردستان ترکیه) در حمله جنگنده‌های اف ۱۶ ارتش ترکیه کشته شده‌اند.

بنا به‌ گزارش خبرگزاری فرات ساعت ۲۱:۲۰ شامگاه چهارشنبه چهار فروند جنگنده اف ۱۶ به کاروانی از کاسبکاران کُرد در حوالی روستای روبوسکی از توابع بخش قلابان در استان شرناخ حمله کردند. در این حمله‌ی هوایی بیش از ۳۵ نفر  جان خود را از دست داده‌اند.  به گفته‌ی ساکنان روستا اجساد بیشتر قربانیان تکه‌تکه شده است به طوری که اهالی به سختی می‌توانند هویت قربانیان را شناسایی کنند.

خبرگزاری دجله نیز گزارش داده است که سنّ بیشتر قربانیان این حادثه بین ۱۵ تا ۳۰ سال است. تا لحظه آماده شدن این خبر هویت ۱۹ نفر از قربانیان مشخص شده است.

 

تعداد این کاسبکاران که گفته می‌شود همگی اهالی روستاهای «روبوسکی» و «بهوجه» در نزدیکی مرز اقلیم کردستان عراق هستند، ۵۰ نفر عنوان شده است. این درحالی است که‌ شهردار الودره در استان شرناخ در این باره به رویترز گفت: «ما ۳۰جسد داریم که همگی سوخته‌اند. حکومت می‌داند که این افراد در منطقه قاچاق می‌برند. این نوع حوادث قابل قبول نیست.»

گفته‌ می‌شود این افراد از مرز اقلیم کردستان عازم خانه‌های خود بودند که توسط جنگنده‌های ارتش ترکیه مورد حمله قرار گرفتند.

 

بنا به‌ گزارش بخش فارسی بی‌بی‌سی یکی از مقامات محلی گفته است که این حمله زمانی صورت گرفت که ظاهراً گروهی از قاچاقچیان سوخت و شکر در حال گذر از مرز عراق و ورود به خاک ترکیه بودند و ممکن است هواپیماهای نظامی ترکیه آنان را به اشتباه، هدف قرار داده باشند.

 

بنا به گزارش شبکه الجزیره، صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر حزب کردی آشتی و دمکراسی، ب.د.پ، که ۳۰ کرسی پارلمان را در اختیار دارد، این رویداد را یک کشتار توصیف کرده و در مناطق کردنشین سه روز عزای عمومی اعلام کرده‌است. الجزیره در ادامه به بیانیه ستاد فرماندهی ارتش ترکیه مبنی بر ضرورت تحقیق درباره این رویداد اشاره کرده است.

در عین حال، حسین چلیک، سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه، ضمن ابراز تأسف از کشته شدن این شهروندان گفته است که برابر گزارشات اولیه قربانیان، غیرمسلح و از کاسبکاران محلی بوده‌اند. وی افزوده است اگر کوتاهی، اختلال و یا اشتباهی در بین بوده باشد، به‌هیچ عنوان نباید نادیده گرفته شود.

منبع: اصلاح وب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا