خبر های جدید

اخوان المسلمین در تلاش برای تشکیل دولت

اخوان المسلمین در تلاش برای تشکیل دولت

گروه اخوان المسلیمن مصر بار دیگر آمادگی خود را برای تشکیل دولت ائتلافی اعلام کرد.

"محمد مرسی " رئیس حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی  گروه اخوان المسلیمن گفت، این حزب  تلاش می کند از طریق  اکثریت اعضای مجلس، دولت ائتلافی تشکیل دهد.

 

در مقابل برخی احزاب لیبرال و اسلام گرا درباره عدم رایزنی این حزب با آنها پیش از اعلام تشکیل دولت، خشم خود را ابراز کردند.

"مختار العشری " رئیس کمیته قانونی حزب آزادی و عدالت در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت : حزب آزادی و عدالت طرح تشکیل دولت را  ارائه داده و با توجه به اینکه در مجلس دارای اکثریت است حقوقی دارد؛ اما پاسخ زمامداران امور یعنی  شورای نظامی منفی بود زیرا انها به دنبال این هستند  که  دکتر جنزوری  مدت باقیمانده دوره انتقالی را  که تقریبا سه ماه است و تا پایان ماه مه طول می کشد تکمیل کند؛  اما اگر این حزب با واکنش مثبت روبرو می شد ابتدا با ائتلاف دموکراتیک و سپس با سایر  احزاب مجلس  رایزنی می کرد.

در مقابل "محمد نور" سخنگوی حزب النور به خبرنگار العالم گفت:  متاسفانه تماس مستقیمی برای  هماهنگی بین حزب آزادی و عدالت و حزب النور نشد، و  دیدگاه کاملا واضح نبود زیرا برخی شخصیت ها  امادگی خود را اعلام داشته وبرخی دیگر نیز اعلام  کردند  دولت جنزوری را در مضیقه قرار نمی دهند؛ ما امیدواریم این جدالها  پایان یابد و به عنوان گروههای ملی با یکدیگر نشست داشته باشیم و و پیش ا زاینکه مطلبی را به رسانه ها اعلام کنیم ابتدا تصمیم بگیریم تا بعدا مجبور نشویم  یکدیگر را برای اتخاذ یک موضع  مجبور کنیم.

"حسام الخولی" دبیر کل حزب الغد نیز به العالم گفت : ما معتقدیم حزب آزادی و عدالت با توجه به مشکلات اقتصادی موجود می خواهد اعلام کند که نمی تواند با دولت کنونی جنزوری همکاری کند، ولی شورای نظامی حاکم با استعفای دولت کنونی جنزوری موافقت نمی کند.

منبع: العالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا