خبر های جدید

اتحادیه عرب پایان فوری محاصره غزه را خواستار شد

دبیرخانه اتحادیه عرب بر ضرورت پایبندی رژیم صهیونیستی به توقف محاصره تحمیلی بر نوار غزه و بازگشایی تمامی گذرگاه‌های شش‌گانه در این منطقه تاکید کرد. به گزارش پایگاه"الرساله"، "نبیل العربی" دبیرکل اتحادیه عرب در گزارشی که "محمد صبیح" معاون وی در امور فلسطین و اراضی اشغالی عربی ارائه کرد، تاکید کرد که محاصره تحمیلی بر نوار غزه غیرقانونی و نقض صریح قوانین بین‌المللی و توافقنامه چهارم ژنو است.

 در این گزارش آمده است که اسرائیل پس از عقب‌نشینی یکجانبه از غزه این منطقه را در تنگنا قرار داده است که باعث بحران انسانی و معیشتی در آن شده و رژیم اشغالگر مسئول آن است.

 العربی در این گزارش به تاثیر قطعی برق و محدودیت‌های واردات سوخت به غزه که روند کار بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی را تحت تاثیر قرار داده است، اشاره کرد و خواستار تشدید تلاش‌های بین‌المللی برای وادار کردن اسرائیل به توقف این سیاست غیرانسانی شد.

 در این گزارش اتحادیه عرب همچنین بر ضرورت تعدیل توافقنامه‌های گذرگاه‌ها که در نوامبر سال ۲۰۰۵ بین تشکیلات خودگردان و اسرائیل امضا شده است، تاکید کرد.

 در این گزارش آمده است که تشکیل دولت توافق ملی فلسطین به ریاست "محمود عباس" بر اساس اعلامیه دوحه می‌تواند نیمی از مشکلات مربوط به آثار محاصره تحمیلی بر نوار غزه را حل کند.

 در این گزارش همچنین آمده است که تحقق آشتی نتایج مثبت زیادی بر ملت فلسطین چه در سطح سیاسی و دیپلماسی و چه در سطح انسانی خواهد داشت زیرا با تشکیل دولت جدید کار بازسازی ویرانه‌های نوار غزه به طور مستقیم آغاز می‌شود.

منبع: اخبار جهان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا