خبر های جدید

هیئت زنان جهاد اسلامی با اسیر زن فلسطینی اعلام همبستگی کرد.

هیئت زنان جنبش جهاد اسلامی در تجمعی اعتراض آمیز بر ضد اسرائیل در لبنان، با اسیر زن فلسطینی اعلام همبستگی کردند.

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این تجمع که پس از نماز جمعه در اردوگاه "برج البراجنه" بیروت برگزار شد، تجمع کنندگان فلسطینی با "هنا شلبی" اعلام همبستگی کرده و خواستار آزادی وی شدند.

"أم بلال" از مسئولان جبهه آزادی بخش فلسطین در سخنانی در این مراسم با تقدیر از مواضع این اسیر زن فلسطینی، آن را الگوی قهرمانان ملی فلسطین توصیف کرد و خواستار آزادی وی شد.

"أم أشرف"یکی دیگر از تجمع کنندگان در اظهاراتی از جامعه بین الملل و همه موسسات و مراکز جهانی خواست تا با فشار به رژیم صهیونیستی ،مانع اجرای سیاستهای ضد قوانین بین المللی و حقوق بشر این رژیم شوند و آن را محکوم سازند.

در همین رابطه جبهه عمل اسلامی لبنان با صدور بیانیه ای، همبستگی کامل خود با هناء شلبی، اسیر زن فلسطینی که در اعتراض به سیاست بازداشت اداری در زندان های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده است را اعلام کرد و اهمیت نبردی را که این اسیر فلسطینی آغاز کرده است، خاطرنشان ساخت.

حزب الله لبنان نیز پیش تر ضمن تقدیر از اقدام شجاعانه هناء شلبی، ملت های آزاده جهان را به حمایت از اسیران فلسطینی فراخواند و تاکید کرد: نبرد شکم های خالی که اسرای فلسطینی دربند زندان های رژیم صهیونیستی در اعتراض به وحشی گری زندانبانان صهیونیست، آغاز کرده اند در سایه بازداشت های بدون دلیل و اتهام ادامه خواهد داشت.

این بیانیه، سیاست بازداشت اداری را یکی از گام های مجرمانه دشمن اشغالگر برای نابودی مقاومت دانست و گفت: اعتصاب غذای هناء شلبی در اعتراض به بازداشت و رفتار صهیونیست ها با وی از یک سو بیانگر شکست دشمن در به زانو درآوردن اسرای فلسطینی است و از سوی دیگر نشان می دهد که صهیونیست ها قهرمانان بسیاری را در بین طیف های مختلف ملت فلسطین چه زن، مرد، پیر و جوان، کودک و وابسته به گروه های مختلف فلسطینی را در زندان های خود جای داده است.

از سوی دیگر، مشیر مصری، یکی از نمایندگان شورای قانونگذاری فراکسیون التغییر و اصلاح وابسته به حماس از دعوت این جنبش از زندانیان سیاسی کرانه باختری جهت اعتصاب غذا خبر داد و گفت: جنبش حماس از زندانیان سیاسی کرانه باختری خواسته است که دست به اعتصاب غذا بزنند تا بدین وسیله الگویی باشند برای تحقق خواسته های فلسطینی ها.

گفتنی است که هناء شلبی، پیش از این، دو سال و نیم در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر بود که در جریان عملیات تبادل اسیران فلسطینی با گلعاد شالیت، نظامی صهیونیست که به اسارت مقاومت فلسطین درآمده بود، آزاد شد.

هناء شلبی که از اهالی استان جنین فلسطین است، پس از بازداشت مجدد به دست نظامیان رژیم صهیونیستی، بیش از۱۵روز است که در اعتراض به رفتار وحشیانه نظامیان صهیونیست در زندان و بازداشت خود، اعتصاب غذا کرده است.

در عین حال سمیره حلایقه عضو مجلس قانون گذاری فلسطین اعلام کرد: همبستگی ها با هنا شلبی کافی نیست.

سمیره حلایقه یکی از نمایندگان استان الخلیل از فراکسیون "تغییر و اصلاح" وابسته به جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در مجلس قانونگذاری فلسطین تاکید کرد: میزان همبستگی با اسیر "هناء شلبی" که از ۱۴روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است، کافی نمی باشد و حجم رنج و محنت های ناشی از بازداشت موقت را به تصویر نمی کشد.

وی ضمن تمجید از اعتصاب غذای اسیر شلبی و اسیر خضر عدنان، افزود: در پرتو این تحرکات اعتراض آمیز بساط بازداشت موقت برچیده می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا