خبر های جدید

سیاست فرانسه، مبارزه علنی با اسلام است

 

طارق رمضان با ابراز نگرانی از شرایط کنونی سیاسی فرانسه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آن را براساس مبارزه علنی با اسلام دانست.  بعد از اینکه دولت فرانسه طارق رمضان روشنفکر و متفکر مسلمانا ن را از حضور در بیست و نهمین دوره نشست و دیدار سازمان های اسلامی در این کشور منع کرد این متفکر مسلمان سیاست های فرانسه را برخاسته از فرهنگ اسلام ستیزی معرفی کرد و گفت: این سیاست با پدیده انتخابات ریاست جمهوری امسال تشدید شده است.

طارق رمضان در مصاحبه با فرانس ۲۴ ابراز کرد: دولت فرانسه به طور علنی با حضور من در این برنامه مخالفت کرد من بسیار تاسف می خورم که در نشستی که ۲۵ بار در آن حضور یافته ام باید غایب باشم.در حالیکه هر اقلیتی در این نشست حضور داشته اند کلود گئانت، وزیر کشور فرانسه شخصا حضور طارق رمضان را ممنوع کرد.طارق رمضان با وجود شرایط سیاسی فعلی اظهار کرد: مسلمانان در وضعیت وحشتناکی از اهانت و تبعیض در فرانسه به سر می برند و نگرش منفی درباره آنها وجود دارد.انتخابات ریاست جمهوری فرانسه مزید بر علت شده است و تفرقه میان اقلیت های مختلف را صد چندان کرده است.

من هم اکنون تنها یک سئوال دارم و آن هم این است که اعتراف و نگرش اصلی فرانسوی ها نسبت به اسلام چیست؟ ما از فرانسوی ها نمی خواهیم بپذیرند که اسلام فرانسوی است بلکه می خواهیم بدانند که زندگی در کنار مسلمانان هیچ آسیبی به فرهنگ آنها نمی زند.

دولت فعلی و آتی فرانسه باید فضای عدالت و آرامش اجتماعی را برقرار کنند در جوی مملو از تنش و بحث زندگی برای همه سخت می شود.طارق رمضان در این مصاحبه ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری امروز فرانسه در پی جدایی سوسیالیست ها با احزاب ملی مردمی است.و همین امر موجب شده است تا خطر تفرقه و جدایی میان مردم تقویت شود و از همین رو بازی های انتخاباتی با هر قیمتی در حال پیشروی است.

به اظهار طارق رمضان نمایندگاه مسلمان فرانسه هر آنچه می توانند انجام می دهند اما تشکیل حزب نمایندگان مسلمان ضروری است.دولت فرانسه باید بپذیرد که اسلام می تواند بدون میانجی گرهایی چون سفارت ها و کشورهای دیگری نماینده مستقیم در سیاست داشته باشد.

باید با شهروندان فرانسوی صحبت کرد و نه کس دیگر دولت فرانسه در خصوص یهودیت بودیسم و مسیحیت در فرانسه با واتیکان ، تل آویو و تبت مذاکره نمی کند در مورد اسلام هم باید با خود مردم مسلمان فرانسه پای میز مذاکره بنشیند.

منبع: اخبار جهان اسلام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا