خبر های جدید

اختراع بتون مقاوم با الهام از آیات قرآن

 

دانشمند زن مصری برای حمایت ساختمان ها از زمین لرزه به اختراع جدیدی دست یافت، ودرلندن جزء ۱۰ دانشمند برتر جهان شناخته شد.

اختراعی که دکتر لیلا عبدالمنعم به آن دست یافت مواد تشکیل دهنده بتن تقویت شده اش، ” آهن ذوب شده، محصولات نفتی و قیر” می باشد.

الهامبخش اصلی اختراع این بتون آیه ای از سوره ی کهف که قصه ذوالقرنین را بازگو می کند، بود:((آتونی زبرالحدید حتى إذا ساوى بین الصدفین قال انفخوا حتى إذا جعله نارا قال آتونی أفرغ علیه قطراـ ۹۶ سورهالکهف))

معنی آیه:”(سپس شروع بکار کرد وگفت:) قطعات بزرگ آهن را برای من بیاورید. (آنگاه دستور چیدن آهن ها را برروی یکدیگر صادر کرد) تا کاملا میان دو طرف دوکوه را برابر کرد( وشکاف بین آنها را پر کرد. دستور داد تا بالای آن آتش بیفروزند،و)گفت: بدان بدمید، تا وقتی قطعات آهن سرخ وگداخته شد(وقطعات بهم جوش خورد. سپس) گفت: مس ذوب شده برای من بیاورید تا (آنرا) بر این (سد) بریزیم.” تفسیر نور

مخترع مصری می گوید: به سبب نزول این دو آیه خیلی فکر کردم، و بعد از چند آزمایش به ترکیب جدیدی از “بتون تقویت شده” رسیدم،‌ در این بتون از همان موادی که ذوالقرنین برای ساختن سد در بین دو کوه استفاده کرده بود استفاده کردم. در این بتون از یکی از محصولات نفتی و آهن ذوب شده و قیر استفاده کردم که مخلوط خیلی منسجمی را بوجود آورد و توانایی مقاومت در برابر زلزله را دارد.

یقیناً خداوند سبحانه و تعالی طریقه ساختن سد بین دو کوه را با موادی که در مقابل زمین لرزه مقاوم باشد به ذوالقرنین الهام کرد و آن مانعی بین ما و بین یأجوج و مأجوج است.

دکتر لیلا صاحب ۱۰۰ اختراع است. و بخاطر اختراع بتون تقویت شده در لندن جایزه گرفت.

منبع:روزنامه الانبا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا