خبر های جدید

مسمومیت هسته ای عامل مرگ یاسر عرفات

 

لباس های یاسر عرفات در زمان بیماری اش آلوده به ماده سمی "پولونیوم" بوده است که این مقدار پلونیوم کشف شده فقط در نیروگاه های هسته ای قابل تولید است.به گزارش اخبار جهان اسلام، الجزیره مدعی شد بررسی هایش نشان می دهد که یاسر عرفات رهبر فقید سازمان آزادیبخش فلسطین احتمالا به علت مسمومیت به مواد رادیو اکتیو جان باخته است.

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی اعلام کرد آزمایش های پزشکی و علمی نشان داد در نمونه هایی که از بدن یاسر عرفات گرفته شده بود میزان زیادی ماده ی "پلونیوم" مشاهده شد.

وسایل متعلق به یاسر عرفات

این شبکه تلویزیونی همچنین در گزارش خود عنوان کرد که در یازدهم نوامبر ۲۰۰۲۴ و پس از درگذشت عرفات روی جسد وی کالبد شکافی صورت نگرفت و حالا با گذشت هشت سال از درگذشت وی، این شبکه از دانشمندان مرکز پزشکی در لوزان سوئیس درخواست کرد که وسایل متعلق به یاسر عرفات را که از هنگام بستری شدن وی در بیمارستان نظامی پاریس در فرانسه تا زمان مرگش همراه او بوده مورد بررسی قرار دهند تا اگر آلوده به سم های متعارف است اعلام کنند.

دانشمندان این مرکز موهای باقیمانده از عرفات روی لباس هایش را بررسی کردند و با بررسی دی اِن اِی تائید کردند که این موها متعلق به عرفات بود. دانشنمدان داروهای یاسر عرفات را هم بررسی کردند اما چیزی در آنها نیافتند.

دانشمندان سپس تمرکز خود را روی سم های غیر متعارف از جمله مواد رادیو اکتیو پیشرفته معطوف کردند. پی بردن به علت مرگ یاسر عرفات نیازمند در اختیار داشتن دستگاه های بسیار پیشرفته است، چیزی که در بیمارستان ها یافت نمی شود از این رو لوازم و وسایل داخل کیف عرفات به موسسه فیزیک تشعشعات منتقل شد. یافته های این موسسه تکان دهنده است.

یکی از کارکنان این مرکز در توضیحاتی به خبرنگار این شبکه گفت: « ما از بخش های مختلف کلاهی که عرفات در زمان ترک کردن رام الله روی سرش گذاشته بود نمونه هایی را برداشته و آزمایش کردیم.

نتیجه ی بررسی ها نشان داد که کلاه او آلوده به ماده "پلونیوم" است. بررسی های ما نشان می دهد که میزان پلونیوم موجود در وسایل عرفات نرمال نیست و این مقدار پلونیوم فقط در نیروگاه های هسته ای قابل تولید است.».

ماده "پلونیوم" کشف شده در وسایل یاسر عرفات، یک شبه فلز پرتوزا نادر است و از نظر شیمیایی شبیه به تلوریوم(Tellurium) و بیسموت(Bismuth) است و از سنگ معدن اورانیوم به دست می‌آید.

این ماده ی به شدت سمی، مشهور نبود تا اینکه در سال ۲۰۰۶ بر سر زبان ها افتاد یعنی هنگامی که "الکساندر لدولینکو" جاسوس فراری روس به تدریج در یکی از بیمارستان های لندن جان سپرد.

محققان در بررسی های خود فهمیدند این جاسوس روس در یک رستوران یک وعده غذا خورده است، واین وعده غذا، حاوی پلونیوم بوده است هر چند با چشم عادی دیده نمی شده است و همین پلونیوم باعث مرگ او شده است.

دانشمندان با بررسی نمونه هایی برای تعیین میزان پلونیوم در لباس های عرفات به شباهت بسیار زیاد مرگ وی و "الکساندر لدولینکو" جاسوس روس پی بردند.

محققان این موضوع را به همسر عرفات اعلام کردند و از این طریق به نمونه های بیشتری دست یافتند و در نهایت به طور قطع اعلام کردند که علت مرگ عرفات، همین پلونیوم سمی بوده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا