خبر های جدید

استاد درزند: «نصیحت یک رویکرد همیشگی در میدان برادری است »

 

دیواندره – پایگاه اطلاع رسانی اصلاح

جمعی از اعضای شورای مرکزی و هیأت نظارت و داوری ضمن بازدید از شهرستان دیواندره، با خواهران و برادران ایمانی عضو جماعت در این شهرستان دیدار و گفتگو کردند.بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اصلاح، روز دوشنبه ۱۵ خرداد ماه جمعی از اعضای شورای مرکزی و هیأت نظارت و داوری جماعت دعوت و اصلاح ایران با حضور در شهرستان دیواندره، با اعضاء و هواداران جماعت در این شهرستان دیدار کردند.
در این دیدار، شیخ محمد درزند، «عضو هیأت نظارت و داوری جماعت دعوت و اصلاح»، ضمن ابلاغ پیام دبیر کل جماعت سخنانی ایراد نمود. وی در مورد جماعت اسلامی که هدف آن اعتلای کلمه‌ی واحده است، گفت: مجموعه‌ی مؤمنان که گرد هم آمده‌اند و با هم برادر ایمانی هستند و به ‌خاطر رضای خدا همدیگر را دوست دارند، شاید زبان همدیگر را ندانند، ولی با هم برادرند. وی تأکید کرد: جماعت تشکلی است که بر اساس شورا اداره می‌شود و برای حفظ اخوت باید نقد را به کار گیریم و در پذیرش نقد سازنده سعه‌ی صدر داشته ‌باشیم.
  
عضو هیأت نظارت و داوری جماعت دعوت و اصلاح با تأکید بر لزوم نصیحت و توصیه در بین اعضاء یک جماعت دینی، خاطرنشان ‌کرد: « توصیه دو طرفه است و نبایستی آنرا فراموش نمود. پیامبر (ص) می‌فرماید: الدین نصیحه و نصیحت باید برای خدا باشد. باید نصیحت دائمی و اخلاص و دلسوزی نسبت به همدیگر داشته ‌باشیم و اوج دلسوزی است که به برادر ایمانی یا خواهر ایمانی خود تذکر بدهیم. خداوند توفیق ورود به این حرکت را داده است و از خدا بخواهیم که استقامت را در این راه نصیب ما فرماید و برای این کار باید تزکیه داشته باشیم و از خطوات شیطان و از دشمنترین دشمن خود که نفس خود ماست برحذر بوده و قدر نعمت اخوت که ما را به هم نزدیک می‌کند، بدانیم و بدانیم که برتری‌ای به‌ جز تقوا وجود ندارد که‌ میزان آنهم فقط معلوم خداوند است و از هر زبان و نژادی که باشیم تفاوتی نمی‌کند. »
   
در ابتدای این دیدار، محمد احمدیان «مسؤول هیأت اجرایی استان کردستان» طی سخنان کوتاهی به بیان اهمیت مطرح نمودن مشکلات از طرف اعضای جماعت، بر رساندن انتقادات و پیشنهادات به شورای مرکزی، پرداخت.
  
بعد از بیان سؤالات، مهمانان از جمله قائم‌مقام دبیرکل جماعت دعوت و اصلاح ایران، «سعدالدین صدیقی» و عضو شورای مرکزی جماعت دعوت و اصلاح ایران، «محمّدعلی آریانژاد» و شیخ درزند به سؤالات پاسخ دادند.
   
در پایان مسؤول هیأت اجرای شهرستان دیواندره، ضمن عرض خیر مقدم، طی گزارشی به بیان اقدامات انجام‌شده در این شهرستان پرداخت.
   
لازم به ذکر است که این دیدار از سری دیدارهای اعضای شورای مرکزی از استان کردستان بود که از طرف شورای مرکزی و هیأت نظارت و داوری جماعت همراه با مسؤولان هیأت اجرایی استان انجام گرفت.

منبع: سایت رسمی جماعت دعوت و اصلاح ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا