خبر های جدید

آواره شدن هزاران مسلمان در میانمار به‌دنبال حملات بودایی‌ها

 

اخبار جهان اسلام: منابع خبری از میانمار گزارش داده‌اند که همزمان با افزایش خشونت‌ها در این کشور مسلمانان وادار به ترک منازل مسکونی خود شدند. به گزارش اخبار جهان اسلام،  به نقل از الجزیره  ،استان "راخین" در میانمار شاهد دور جدیدی از درگیری‌ها علیه مسلمانان توسط بودایی‌ها بوده  است و این در حالی است که دولت اعلام وضعیت اضطراری کرده است.

 بنا بر گزارش این شبکه مسلمانان در حال ترک منازل خود هستند و به مناطق امن فرار می‌کنند تا از حملات بودایی‌ها نجات یابند.

 بنا بر این گزارش بسیاری از مسلمانان به بنگلادش رفته و خانه‌‌های خود را رها کرده‌اند اما دولت بنگلادش اجازه ورود به خاک این کشور را نداده و این افراد را اخراج کرده است.

 برخی منابع تعداد کشته‌ها در درگیری‌ها اخیر در راخین را بسیار بالاتر از گزارش منابع رسمی اعلام کرده‌اند و تصریح کرده‌اند که بیش از ۱۰۰ نفر توسط بودایی‌ها کشته شده‌اند.

 درگیری‌ها در بنگلادش پس از آن آغاز شد که اکثریت بودایی در این استان به اقلیت‌های مسلمان این کشور حمله کردند و منجر به کشته شدن ۷ نفر و زخمی شدن ۱۷ تن دیگر شد.

 دیده‌بان حقوق بشر از دولت میانمار خواست تا هرچه سریع‌تر خشونت‌ها را متوقف کند و از اقلیت مسلمانان در این کشور دفاع کند.

 منابع خبری از میانمار گزارش داده‌اند که درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و پلیس ضد شورش این کشور موفق به کنترل خشونت‌های سازمان یافته توسط بودائی‌ها نشده است.

 استان راخین میانمار اگر چه دارای اکثریت بودایی است اما عده زیادی مسلمان نیز در این ایالت زندگی می‌کنند که بی خانمان هستند و از طرف سازمان ملل به عنوان بیشترین اقلیتی که مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند مطرح هستند. مسلمانان میانمار به عنوان یک اقلیت از سوی دولت مرکزی به رسمیت شناخته نمی شوند و فاقد حقوق شهروندی هستند.

منبع: اخبار جهان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا