خبر های جدید

اخوان المسلمین می خواهند وارد صنعت سینما مصر بشوند

 

سینمای اخوان المسلمین

جوانان وابسته به گروه اسلامگرای اخوان المسلمین مصر در صدد هستند تجربه خاص خود را که از آن به عنوان "هنر مترقی" یاد می کند مطرح کرده و گام در صنعت سینمای مصر بگذارند.  بدین سان مصر که بزرگترین تولید کننده در زمینه هنر هفتم در خاورمیانه است می رود تا تحول جدیدی به نام "سینمای اخوان" را نیز تجربه کند.سینماگران جوان اخوانی نوید "هنر نوین و متعهدی" را می دهند که به گفته آنان "دردهای مردم کوچه و بازار مصر را به شیوه ای غیر مبتذل" بازگو می کند.

 


به گزارش روزنامه "مصری الیوم"، یاسر السعید دانشجوی دانشکده علوم اطلاع رسانی و یکی از اعضای گروه "سینمای اخوان" می گوید که فعالیت هنری در میان اخوان المسلمین پدیده تازه ای نیست، زیرا چنین فعالیت هایی از زمان تاسیس اخوان المسلمین وجود داشته و آنها در صدد ایجاد هنر متعهد و هدف داری هستند که بتواند جایگزین هنری شود که عادات و رسوم را به تباهی می کشد.

وی در ادامه افزود:" لذا، ما – شماری از جوانان اخوانی – تصمیم داریم دست به چنین تجربه ای بزنیم تا جهان بداند که گروه اخوان المسلمین نه تنها تشکیلاتی به دور از تندروی، بیهودگی و افراط وتفریط است، بلکه با هنر متعهد مخالفتی نیز ندارد".

جوانان اخوانی فیلمی به نام "یکان ضد کفر و زندقه"، ساخته "گروه سینمایی اخوان المسلمین" را ارایه کرده اند تا به گفته آنان بدینسان با شایعاتی که درباره تعصب و تندروی آنها پخش می شود پاسخ داده باشند.

این فیلم که آن را روی یوتیوب می توان مشاهده کرد، داستان جوانی است که در حال مشاهده مسابقه فوتبال است در این هنگام صدای در زدن را می شنود، وقتی که در را باز می کند مردی با ریش بلند را در برابر خود می بیند که دشداشه گشادی بر تن دارد، جوان از این مرد می پرسد چه می خواهی؟ او در پاسخ می گوید:"من از یکان مبارزه با کفر و زندقه آمده ام تا میزان کفر تو را اندازه گیری کنم".

جوانان اخوان همچنین فیلمی را به زبان انگلیسی در صفحه خود روی یوتیوب عرضه کرده اند که درباره دو جوان می باشد که در یک حادثه رانندگی حافظه از دست رفته خود را باز می یابند و خاطرات شب نشینی در کاباره ها و وقت گذرانی های خود در برابر کامپیوتر را به یاد می آورند و در پایان فیلم آرزو می کنند بتوانند زندگی گذشته خود را بار دیگر باز یابند تا بوانند آن را با نماز خواندن سپری کنند.

معیارهای در نظر گرفته شده از سوی گروه "سینمای اخوان" برای قدم نهادن به جهان سینما به گفته آنان "به منظور تولید انبوه فیلم در راستای استفاده از استعداهای هنری، جهت تحقق نهضت در مصر با پایبندی به اصول، اخلاقیات، عادات و رسوم است".

منبع: العربیه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا