خبر های جدید

شورای مخالفین سوریه، حقوق کُردها را به رسمیت نمی شناسد

 

قاهره، مصر – در پی برگزاری نشست شورای مخالفین دولت بشار اسد در قاهره، رهبر کُرد این شورای، نتایج این نشست را مثبت ارزیابی کرد اما تلویحا به این نکته اشاره کرد که شورا حاضر نیست برای کُردهای سوریه حق ایجاد ساختار سیاسی مستقل و امتیاز ویژه در نظر بگیرد.به گزارش کردپرس بعد از آنکه کُردهای سوریه نشست قاهره را به نشانه اعتراض به نادیده گرفتن حق آنها توسط شورای مخالفین ترک کردند، عبدالباسط سیدا رهبر کُرد شورای مخالفین سوریه در دیدار با خبرنگاران، نتایج نشست را مثبت ارزیابی کرد و تلویحا به این نکته اشاره کرد که این شورا حاضر نیست برای کُردهای سوریه حق ایجاد ساختار سیاسی مستقل و امتیاز ویژه در نظر بگیرد.
در این میان فرات نیو، ارگان رسانه ای پ.ک.ک اعلام کرد افرادی که روز سه شنبه نشست قاهره را ترک کردند اعضای حزب پ.ی.د (وابسته به پ.ک.ک) بودند.

به نوشته ی فرات نیوز، هیاتی مرکب از ۴ عضو بلند پایه حزب PYD که از سوی پ.ک.ک در کنفرانس شورای مخالفین سوریه در قاهره شرکت کردند.

قرائت بیانیه پایانی این شورا و به کاربردن لفظ قوم برای کُردهای سوریه باعث شد تا این گروه به نشانه اعتراض سالن کنفرانس را ترک کنند.

حزب پ.ی.د، دلیل مخالفت خود و ترک نشست پایانی قاهره را به کارنرفتن کلمه ملت برای کردها ذکر کرده است اما برخی مخالفین بشار اسد نسبت به صالح مسلم، رهبر پ.ی.د سوءظن داشته و وی را جاسوس بشار اسد می دانند.

فرات نیوز نوشته که مسلم، شورای ملی سوریه را ابزاری در دست کشورهای قطر، ترکیه، عربستان سعودی و دولتهای غربی دانسته و آن را به اتخاذ تصمیمات خودسرانه متهم کرده است.

حزب پ.ی.د (حزب اتحاد دموکراتیک یا حزب الوفاق الدموقراطیه) از سوی پ.ک.ک ایجاد شده و در حال حاضر دفاتری در عراق، سوریه، لبنان، مصر و چند کشور اروپایی دارد.

منبع: کردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا