خبر های جدید

هشدار اوباما به بشار اسد

 

مهر به نقل از روزنامه دیلی تلگراف نوشت: "باراک اوباما" شب گذشته به رئیس جمهور سوریه هشدار داد که دچار "اشتباه" نشده و از تسلیحات شیمایی خود استفاده نکند.این سخنان اوباما در واکنش به اظهارات دیروز "جهاد مقدسی" سخنگوی وزارت خارجه سوریه که گفته بود : "سوریه هرگز سلاح شیمیایی و میکروبی را در داخل به کار نمی گیرد و از این سلاح هنگامی که در معرض تجاوز خارجی قرار گیرد استفاده خواهد کرد." ایراد شد.

اوباما در ادامه خطاب به اسد گفت : ما به تلاش خود در این زمینه که به اسد و اطرافیانش نشان دهیم که جهان در حال نظاره رفتار آنهاست ادامه می دهیم. اگر آنها از تسلیحات شیمایی خود استفاده کنند باید در مقابل جامعه جهانی و امریکا پاسخگو باشند.

علاوه بر اوباما، سایر مقامات آمریکا نیز از اظهارات مقدسی انتقاد کرده و از حکومت سوریه خواسته بودند تا در این خصوص مسئولانه برخورد کند.

در همین رابطه "ویکتوریا نولند" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ترسناک خواندن اظهارت همتای سوری خود گفت : هرگونه استفاده احتمالی از این نوع تسلیحات کاملا غیر قابل قبول است.

نولند که در جمع خبرنگاران سخن می گفت در ادامه افزود : رژیم سوریه در قبال جهان مسئول است و در درجه اول و از همه مهمتر در برابر شهروندان خود مسئول است تا از آنها محافظت کند . سوریه باید اینگونه تسلیحات خود را نیز محافظت نماید.

هشدار اوباما به اسد در حالی است که روزنامه دیلی تلگراف در تاریخ ۳۱ تیرماه در گزارشی از اعزام ماموران سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ( سیا ) به سوریه به بهانه شناسایی محل اختفای تسلیحات شیمایی و میکروبی خبر داده بود.

منبع:اخبار جهان اسلام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا