خبر های جدید

تحریم استفاده از خرمای اسراییلی در ماه رمضان توسط مسلمانان آمریکا

 

گروه مسلمانان آمریکایی حامی فلسطین(AMP)، با برگزاری یک کمپین مبارزاتی، خواستار تحریم استفاده و خریداری محصولات خرمای نخلستان های سرزمین های اشغالی که در تصرف اسراییل قرار گرفته، شدند.این حرکت با عنوان «رمضان امسال با عدالت: افطار با خرمای غیر غصبی»، فعالیت خود را از آغاز ماه مبارک رمضان شروع کرده و جزیی از جنبش تحریم BDS است که کالاها و محصولات اسراییل را در بازار جهانی تحریم کرده است.

«اواد حمدان»، مدیر برنامه های ملی AMP، در بخشی از بیاناتش اظهار داشت: بسیاری از مسلمانان ناآگاهانه از خرمایی استفاده می کنند که از نخلستان های اشغال شده توسط اسراییل به دست آمده و این کمپین با هدف آگاه سازی مسلمانان از این موضوع شکل گرفته است.

وی همچنین افزود: هدف ما از برگزاری این کمپین در ماه مبارک رمضان، آگاه کردن مسلمانان و افزایش هشیاری آنها در انتخاب محصولات مورد مصرف شان بوده و به خصوص در ماه رمضان که میزان مصرف خرما در میان مسلمانان افزایش می یابد و مسلمانان بسیاری روزه ی خود را با خرما افطار می کنند.

بر اساس گزارش العربیه، گفته می شود، جنبش BDS، از حمایت گسترده ی گروه های یهودی مخالف صهیونیسم مانند «صدای صلح» (JVP) برخوردار است.

«سیدنی لوی»، نماینده ی این گروه یهودی گفت: بسیاری ازجامعه ی یهودیان از چنین طرح هایی حمایت می کنند. چرا که آنها نیز معتقدند عدالت موضوع بسیار مهمی است و این گونه فعالیت ها فرصت خوبی است تا بتوانند در کنار خواهران و برادران مسلمان خود حضور داشته باشند.

گروه «مسلمانان آمریکایی حامی فلسطین» از همه ی افراد عدالت طلب و به خصوص مسلمانان خواست تا از مصرف محصولات خرمای شرکت «هادیکلیم»(Hadiklaim)، که با نام های تجاری «اردن ریور»، «اردن ریور بیو-تاپس»، و «کینگ سلمون» عرضه می شود، خودداری کنند.

منبع: اخبار جهان اسلام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا