خبر های جدید

آتش سوزی در مسجد الاقصی پس از ۴۵ سال

آتش سوزی در مسجد الاقصی پس از ۴۵ سال

در نتیجه پرتاب گاز اشک آورتوسط نظامیان صهیونیست، آتش سوزی گسترده‌ای در نزدیکی منبر صلاح الدین ایوبی در مسجد الاقصی به وقوع پیوست.

در نتیجه حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی بخش‌هایی از این مسجد مبارک دچار آتش سوزی شد، حادثه‌ای که بار دیگر جنایت سوزاندن قبله‌گاه نخست مسلمانان در ۴۵ سال پیش را در اذهان زنده کرد.نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش برده و به داخل آن گاز اشک آور پرتاب کردند که در نتیجه پرتاب گاز اشک آور ، آتش سوزی گسترده‌ای در نزدیکی منبر صلاح الدین ایوبی به وقوع پیوست.

از سوی دیگر رهبران جامعه فلسطینی‌های مقیم سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ اعلام کردند از امروز یکشنبه اعتصاب ۲۴ ساعته‌ای را در اعتراض به شهادت جوان فلسطینی ساکن روستای کفر کنا به ضرب گلوله پلیس رژیم صهیونیستی، آغاز می‌کنند.

روز شنبه هزاران نفر در اعتراض به شهادتاین جوان فلسطینی به نام خیرالدین حمدان تظاهرات کردند و برخی از آنان به سمت نیروهای پلیس اسرائیل سنگ پرتاب کردند و ورودی کفر کنا را با آتش زدن لاستیک مسدود کردند.این جوان فلسطینی که تلاش می‌کرد مانع بازداشت شدن یکی از خویشاوندانش به دست نیروهای پلیس اسرائیل شود به ضرب گلوله به شهادت رسید.

فلسطینی‌های مقیم سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ یک پنجم جمعیت هشت میلیون نفری اسرائیل را تشکیل می‌دهند و از تبعیض درباره خود شکایت دارند ولی به ندرت به خشونت روی می‌آورند.

منبع: دولت بهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا