خبر های جدید

وحشت عمومی از بیماری ناشناخته / ایبولا در حال انتشار میان مردم آفریقا

به نقل از شبکه الجزیره، رئیس جمهور اوگاندا از مردم کشورش خواست تا برای ممانعت از انتشار ویروس بیماری ناشناخته‌ای با عنوان "ایبولا" از برخوردهای فیزیکی خودداری کنند.

وزارت بهداشت اوگاندا اعلام کرده که تمام افراد مشکوک در حال شناسایی هستند تا مانع از وقوع فاجعه انسانی در این کشور شوند.

وزارت بهداشت اوگاندا از مردم خواست تا با یکدیگر دست ندهند تا مانع از انتشار این بیماری کشنده شوند. طی چند هفته اخیر بیماری جدیدی در آفریقا شیوع یافته با نام مرض "ایبولا" که باعث شگفتی پزشکان و محققان در سراسر جهان شده است.

مقامات بهداشت جهانی طی چند روز گذشته وارد اوگاندا شده اند تا شرایط را مورد بررسی قرار دهند و بنا بر آخرین گزارش ها اولین مشاهده این بیماری در هفته گذشته بوده است.

پزشکان در بررسی های خود تصریح کرده‌اند که این بیماری نوعی بیماری خونی است و تا حدی به مالاریا شباهت دارد ولی پیچیدگی ویروس آن مانع از آن شده تا درمانی برای ان تاکنون پیدا شود.

مقامات اوگاندایی مدعی هستند که ایبولا همان بیماری است که در سال ۲۰۰۰ نیز بیش از ۲۰۰ نفر را در این کشور کشته و انرا نوعی وبا می دانند که ساختاری پیچده تر دارد.

نکته اصلی اینجاست که نحوه شکل گیری و عمل کردن این ویروس در بدن انسان هنوز برای پزشکان ناشناخته است. این بیماری در کنگو، جنوب سودان، اوگاندا و تانزانیا مشاهده شده است و پزشکان و محققان برجسته خواستار برگزاری کنفرانسی برای بررسی این بیماری شده‌اند.

از نشانه‌های این بیماری خم شدن گردن، تشنج، پائین آمدن ادراک بیمار، ناتوانی از بلند شدن و عدم شناسایی اطرافیان است. صدها نفر در طی چند هفته براثر این بیماری مهلک جان خود را ازدست داده‌اند و بسیاری از مردم محلی ارواح خبیثه را عامل این بیماری می‌دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا