خبر های جدید

در کابینه جدید مصر تنها دو وزرات به اخوان المسلمین سپرده شد

 

هشام قندیل نخست وزیر مصر روز پنجشنبه ۲-۸-۲۰۱۲ در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد ژنرال محمد حسین طنطاوی رئیس شورای نظامی مصر و وزیر دفاع مبارک را به عنوان وزیر دفاع در کابینه خود تعیین کرده است.ژنرال طنطاوی از دوره حسنی مبارک وزیر دفاع مصر بوده و در جریان حوادث پس از انقلاب، پست ریاست شورای فرماندهی نظامی مصر را نیز بر عهده گرفت اما در پی انتخاب رئیس جمهور جدید در این کشور ارگان نظامی تحت رهبری وی قدرت را به محمد مرسی منتقل کرد.

قرار است هشام قندیل امروز هنگام ادای سوگند بقیه اعضای کابینه اش را نیز معرفی کند.

نخست وزیر جدید مصر همچنین صلاح عبد المقصود را به عنوان وزیر اطلاع رسانی این کشور تعیین کرده است.

بر خلاف تصور مخالفان مرسی کابینه جدید مصر نه تنها از اخوان المسلمین تشکیل نشده بلکه افرادی از حزب گنگره ملی مصر (حزب حاکم زمان حسنی مبارک) نیز درآن مشاهده می شود.

قندیل در نشست مطبوعاتی خود گفت:"اعضای کابینه بر اساس گرایش های سیاسی یا وابستگی حزبی آنها انتخاب نخواهند شد. ما در این مرحله اولویت را به شایستگی و تخصص افراد برای خدمت به کشور و پیشبرد اهداف انقلاب داده ایم.

وی تاکید کرد که برقراری ثبات و امنیت از مهمترین اولویت های کشور است.

نخست وزیر جدید مصر در این نشست ضمن معرفی برخی از وزرای کابینه خود محمد کامل عمرو را در منصب وزیر خارجه ابقا کرد و اداره وزارت کشور را به احمد جمال الدین سپرد و مصطفی مسعد از اخوان المسلمین را در رأس وزارت آموزش و پرورش قرار داد.

همچنین اشرف العربی را به عنوان وزیر برنامه ریزی همکاری های بین المللی و احمد مکی یکی از قضات معروف را به عنوان وزیر دادگستری تعین کرد.

این در حالی است که جمال نصار یکی از رهبران اخوان المسلمین گفته است احتمالا هشام قندیل همه اعضای کابینه اش را روز پنجشنبه معرفی نخواهد کرد.هشام قندیل پیشتر گفته بود که کابینه وی روز جمعه رسما کار خود را آغاز کار خواهد کرد.

منبع: العربیه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا