خبر های جدید

خروج هیئت سوری از اجلاس عدم تعهد در پی سخنرانی محمد مرسی

 

درحالی که پیش از این خروج اعتراضی وزیر خارجه سوریه از سالن اجلاس سران جنبش غیر متعهدها تکذیب شده بود ، برخی منابع خبری به نقل از تلویزیون سوریه گزارش کردند که ولید المعلم در اعتراض به سخنان محمد مرسی رئیس جمهوری مصر محل نشست را ترک کرد.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم تلویزیون سوریه در شرایطی این مطلب را پخش کرد که پیش از آن خروج اعتراضی ولید المعلم تکذیب شده بود.

درهمین حال المعلم گفت که اظهارات مرسی از چارچوب اجلاس خارجه شده و دخالت آشکار در امور داخلی سوریه بوده است.

 وزیر امورخارجه سوریه در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهارات محمد مرسی رئیس جمهوری مصر را دخالت در امور داخلی کشورش دانست.

 المعلم تاکید کرد که محمد مرسی با اظهارات خود  اصول جنبش غیر متعهدها  را زیر پا گذاشت.

وی افزود : سخنان مرسی در حداظهارات رئیس یک حزب است و در حد ریاست جنبش بین المللی غیرمتعهدها به شمار نمی رود.

رئیس جمهوری مصر روز پنجشنبه در بخشی از سخنان خود در نشست جنبش غیر متعهدها با اظهاراتی غیر معمول خواستار تغییر نظام حاکم بر سوریه شد.

به گزارش الجزیره مرسی در سخنرانی خود در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، حکومت سوریه را ظالم توصیف کرد و گفت حکومت سوریه مشروعیت خود را از دست داده است و مصر با ملت سوریه اعلام همبستگی می کند.

مرسی همچنین خواستار وحدت و یکپارچگی مخالفان حکومت سوریه شد.

سوریه از حدود یک و نیم سال قبل ، درگیر بحران داخلی است. روز گذشته بشار اسد ، با متهم کردن قدرت های خارجی از جمله ترکیه به تجهیز تروریست ها به سلاح ، آنان را مسوول خونریزی های این کشور دانست.

مصر از مخالفان اسد حمایت می کند.

منبع: تابناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا