خبر های جدید

افزایش ۷۴ درصدی مساجد آمریکا در طول یک دهه قبل

 

نتایج بررسی های صورت گرفته نشان می‌دهد که در طول دهه گذشته ساخت مساجد در آمریکا ۷۴ درصد افزایش داشته است.به گزارش پایگاه خبری «سی ان اس نیوز»،‌ نتایج جدیدترین مطالعه صورت گرفته از افزایش ۷۴ درصدی مساجد در آمریکا طی یک دهه گذشته حکایت می کند.

این مطالعه که توسط ائتلافی از سازمان های مذهبی موسوم به «جوامع مذهبی امروز» (FACT) صورت گرفته است، نشان می دهد که تعداد مساجد در آمریکا در طول ۱۱ سال گذشته ۷۴ درصد افزایش داشته است؛ تعداد مساجد در آمریکا در سال ۲۰۰۱ میلادی برابر با هزار و ۲۰۹ عدد بوده است که این رقم در سال ۲۰۱۱ میلادی به ۲ هزار و ۱۰۶ مورد رسیده است.

در نتایج این مطالعه صورت گرفته مکان ساخت این مساجد در آمریکا نیز مشخص شده است که شامل ۱۰ ایالت آمریکایی با بیشترین تعداد مساجد می شود؛‌ این ایالت ها عبارتند از: «نیویورک» با ۲۵۷ مسجد، «تگزاس» با ۱۶۶ مسجد، «فلوریدا» با ۱۱۸ مسجد، «ایلینوی» با ۱۰۹ مسجد، «نیوجرسی» با ۱۰۹ مسجد، «پنسیلوانیا» با ۹۹ مسجد، «میشیگان» با ۷۷ مسجد، «جورجیا» با ۶۹ مسجد و «ویرجینیا» با ۶۲ مسجد.

 بر اساس این مطالعه، ایالت «ورمونت» کمترین میزان مساجد را دارد؛ در این ایالت تنها یک مسجد وجود دارد.

نتایج این بررسی همچنین نشان می دهد که بیشتر مساجد آمریکا در مناطق شهری این کشور واقع شده اند.

بر اساس این خبر، نتایج این مطالعه ترکیبی از شمارش تعداد مساجد در آمریکا و همچنین مصاحبه تلفنی با رهبران مساجد بوده است؛‌ شمارش تعداد مساجد در این مطالعه از ماه فوریه تا جولای سال ۲۰۱۰ میلادی صورت گرفته و مصاحبه با رهبران مساجد در آمریکا نیز از ماه آگوست سال ۲۰۱۰ تا نوامبر سال ۲۰۱۱ میلادی صورت گرفته است.

در مجموع ۲ هزار و ۱۰۶ مسجد در این بررسی شمارش شده اند که از میان آنها ۷۲۷ مسجد به طور تصادفی انتخاب شدند و ۵۲۴ مورد مصاحبه نیز با رهبران این مساجد اجرایی شده است؛ درصد خطای این مطالعات مثبت و منفی ۵ درصد بوده است.

منبع:اخبار جهان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا