خبر های جدید

وضعیت مسلمانان میانمار فاجعه بار شده است

با گسترش درگیریها و خشونت علیه مسلمانان میانمار، اوضاع مسلمانان این کشور بسیار بحرانی می باشد،به طوری که بر اساس گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل، آوارگان مسلمان میانماری از امکانات ابتدایی زندگی محرومند.

به گزارش اسلامیک مدیا به نقل از شبکه خبری”الجزیره”، اوضاع اقلیت مسلمان در این کشور روز به روز بدتر می شود، به طوری که بر اساس گزارش های کمیساریای عالی سازمان ملل، آوارگان مسلمان در اردوگاههای این کشور از امکانات اولیه  زندگی مانند غذا، آب و دارو محروم هستند.
بنابراین گزارش،  خشونت بوداییها علیه مسلمانان در میانمار به فاجعه ای انسانی منجر شده است.
سازمان ملل متحد نیز با اشاره به درگیریهای چند روز گذشته در غرب میانمار و آمار کشته ها، به شدت ابراز نگرانی کرد.
“آشوک نیگام” فرستاده سازمان ملل متحد در “رانگون” پایتخت میانمار در همین باره گفت: ازسرگیری ناآرامیها در ایالت “راخین”، باعث کشته و آواره شدن شمار زیادی از مردم از جمله زنان و کودکان شد که این موضوع نگرانیهای جدی را برانگیخته است.
از سوی دیگر، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر نیز چندی پیش با صدور بیانیه‎ای به دولت میانمار هشدار داد.
“توماس اوجه آکوئینتانا” با تاکید بر پایان یافتن خشونتهای قومی مرگبار در میانمار به دولت این کشور هشدار داد از این درگیریها به عنوان بهانه ای برای اخراج مسلمانان  میانمار استفاده نکند .

یک دیدگاه

  1. ای کاش راهی می بود تا به کمک این مسلمانان حرکت های از کشور های اسلامی صورت میگرفت و من خود نیز حاضر هستم تا با یک نیروی به کمک این برادران خود بروم. به امید روزی که مسلمانان نیز یکی شوند و بکمک همدیگر بسیج شوند. خدایا از اینکه دستم نمیرسد تا به این برادران خود کمک کنم نزدت شرمنده هستم و امیدوارم یا راهی برای نشان دهی که به آنها کمک کنم و یا مرا ببخشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا