خبر های جدید

مردم فرانسه به اسلام می گرایند و از مسیحیت می گریزند

به گزارش خبرگزاری رسا، گروه دسته راستی موسوم به مقاومت در اعتراض به اسلام گرایی افراطی و قوانین مهاجرتی دولت فرانسه در خیابان‎های پاریس تظاهرات کردند.

چندی پیش نیز افرادی از شبه نظامیان گروه افراطی دسته راستی ضمن حمله به  مسجد شهر پواتیه در مرکز فرانسه و سر دادن شعارهایی تند علیه اسلام و مسلمانان، برای ساعاتی آن مکان  را به تصرف خود در آوردند.

نکته جالب اینکه پلیس فرانسه برخورد بسیار آرامی با آنها داشت و پس از چندین ساعت گفت‎وگو راضی به ترک محل شدند و برای خروج نیز به نوعی اسکورت شدند.

در کشور فرانسه جمعیتی حدود ۸ میلیون مسلمان زندگی می کنند که یکی از مهمترین گروههای اجتماعی در قلب اروپا محسوب می شوند. گرایش مردم به دین مبین اسلام موجب هراس غرب شده است.

از سوی دیگر، آمارهای منتشر شده در موسسه اروپایی علوم انسانی سنت لژر دو فوگرت ، نشان می دهد که جامعه غیر مسلمان فرانسه به سمت سکولاریسم پیش می رود و مردم با سرعتی کنترل نشدنی از ادیان مسیحیت و یهودیت خارج می شوند،اما جوانان مسلمان در حفظ شعائر دینی و محترم شمردن عقاید اسلامی پیگیر و منظم هستند. براساس این تحقیق در سال ۱۹۶۶ میلادی، ۸۰ درصد از فرانسوی ها کاتولیک بودند، اما در سال ۲۰۰۷ تنها ۵۱ درصد همچنان پیرو این دین ماندند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا