خبر های جدید

ارتش مصر با فرمان مرسی به حالت آماده باش درآمد

ˈمحمد مرسیˈ رئیس جمهور مصر با صدور فرمانی اعلام آماده باش کامل ارتش مصر را که جزو اختیارات ریاست جمهوری است به وزیر دفاع این کشور واگذار کرد.

یک منبع نظامی مصر گفت که تصمیم رئیس جمهور برای واگذاری برخی از اختیارات خود به وزیر دفاع از جمله قانون اعلام آماده باش ارتش به عنوان یک اقدام پیشگیرانه است که لزوما به معنی اعلام این امر نیست.

این منبع گفت که صدور این دستور در مرحله فعلی به مثابه پیامی واضح برای همه طرفهای خارجی است که قصد دارند امنیت ملی مصر را تهدید وآن را بی ثبات کنند به این مضمون که قاهره همیشه برای حفظ مرزهای خود و مقابله با هر نوع تجاوزی آماده است.

این تصمیم که هیچ توضیح رسمی در مورد آن داده نشده است سوالات زیادی را در میان افکار عمومی مصر در مورد امکان آغاز جنگ برانگیخته است در شرایطی که رژیم صهیونیستی دست به تجاوز علیه مردم فلسطین در غزه زده ومقامات مصری به برپایی اردوگاه های پناهندگان فلسطینی در منطقه سینا پرداخته اند .

سرلشکر ˈسامح سیف الیزلˈ کارشناس امنیتی وراهبردی نسبت به زمان این تصمیم، به ویژه در اوضاع کنونی ، حمله تل آویو به غزه وبرپایی اردوگاه های پناهندگان فلسطینی در منطقه سینا، ابراز شگفتی کرد.

با اینحال سیف الیزل با کم جلوه دادن خطر این تصمیم وبیان اینکه اعلام آماده باش به معنی اعلان جنگ ویا حتی آمادگی برای جنگ نیست از مرسی خواست تا با صدور بیانیه فوری دلایل اتخاذ چنین تصمیمی را اعلام کند تا موجب طرح سوالات و شایعه سازی نشود .

 

یک دیدگاه

  1. انشالله که نیت صلاح الدینی داشته باشد
    هرروز که تصاویر کشته شدن برادران و خواهران مسلمانمان را می بینیم
    فلسطینیان،برادران و خواهرانم شرمنده ان وقتی می بینم در ماتم فرزندانت هستی و من ناتوانم..
    اشک هایم را روانه ی درگاه خدا و دلت می کنم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا