خبر های جدید

یک میلیارد فقیر در جهان

سازمان ملل متحد در آخرین گزارش خود از وضعیت فقر در جهان که در سال جاری میلادی منتشر شد یک هفتم جمعیت جهان را فقیر معرفی کرده است .

 دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی امحای فقر گفت با وجود پیشرفت های به دست آمده در زمینه به نصف رساندن تعدادافرادی که در فقر مطلق در جهان به سر می برند، هنوز بیش از یک میلیارد انسان فقیرهستند که از حق دسترسی به غذا، آموزش و مراقبت های بهداشتی محروم اند.در پیام بان کی مون آمده است فقرموجود به ناآرامی های اجتماعی مربوط و تهدیدی برای امنیت و صلح است.وی می گوید فقر را به آسانی می توان نفی نمود

اما به سختی می توان با آن مبارزه کرد. دبیر کل می افزاید امسال روز بین المللی امحای فقر در زمانی گرامی داشته می شود که ریاضت اقتصادی در بسیاری از کشور ها در حال اجرا است.دبیر کل کره ای سازمان ملل تاکید کرد : در حالیکه که دولت ها تلاش می کنند تا بودجه خود را متوازن نمایند، سرمایه گزاری برای اقدامات فقرزدایی در معرض تهدید است. وی می گوید درست در این زمان باید امنیت درآمد، کار شرافتمندانه حمایت و خدمات اجتماعی به فقرا ارائه داد.بان کی مون در خاتمه خواستار سرمایه گزاری برای نجات مردم از فقر شد تا آنان نیز در مقابل بتوانند جهان را متحول سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا