خبر های جدید

افزایش تبعیض نژادی علیه مسلمانان فرانسه در بازار کار

مسلمانان فرانسه مدت هاست که از تبعیض نژادی اعمال شده بر آنان در بازار کار رنج می برند و این رویکردهای تبعیض آمیز در حال گسترش روزافزون است.

 

به گزارش آن اسلام،نتایج تحقیقات جدید در فرانسه نشان می دهد که مسلمانان آفریقایی که به فرانسه مهاجرت کرده اند با تبعیض گسترده نژادی در بازار کار مواجه هستند.بر اساس این گزارش،کارفرمایان متقاضیان مسیحی را بیشتر از مسلمانانی که تقاضای کار می کنند مرود عنایت و توجه قرار می دهند.

 

دیوید لایتین،استاد علوم سیاسی در دانشگاه «استندفورد» در این باره می گوید:موقعیت بسیاری در بازار کار وجود دارد که در آنها شهروندان مسلمان مورد تبعیض واقع می شوند.

 

تحقیق انجام شده از سوی آکادمی ملی علوم در فرانسه نشان می دهد که متقاضیانی که دارای اسامی اسلامی هستند اغلب از سوی کارفرمایان رد می شوند.

 

بر اساس این تحقیق که از حدود ۵۰۰ مسیحی و مسلمان سنگالی که در فرانسه زندگی می کنند به عمل آمده،خانواده های مسلمان ماهیانه حدود ۵۰۰ دلار کمتر از خانوارهای مسیحی درآمد دارند.

 

پروفسور لایتین می گوید:مقامات فرانسوی مدعی اند که موسسات جمهوری خواه چشم خود را بر روی تفاوت های مذهبی و نژادی بسته اند و آنها عامل اصلی گسترش تبعیض نژادی در فرانسه هستند.

 

وی می افزاید:اکنون ما می توانیم به آنها بگوییم که نتایج کار ما نشان می دهد جامعه چشم خود را بر روی مذهب و نژاد نبسته است بلکه این دولتمردان فرانسوی هستندکه با ممانعت از جمع آوری اطلاعات دربرع مسلمانان موجب ادامه تبعیض علیه آنها می شوند.

 

به گفته لایتین،پنهان شدن در پشت نقاب جمهوری خواهی راه حل مسئله تبعیض نژادی در فرانسه نیست.

 

فرانسه با داشتن حدود شش میلیون مسلمان بیشترین جمعیت مسلمان را در میان کشورهای اروپایی دارد.

 

مسلمانان فرانسه مدت هاست که از افزایش تبعیض نژادی و احساسات خصمانه شکایت دارند اما تا کنون پاسخی به شکایت های آنها داده نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا