خبر های جدید

عبدالله اوجالان به کُردها چه دستوری خواهد داد؟

 عبدالله اوجالان به کُردها چه دستوری خواهد داد؟

 رسانه های ترکیه گزارش دادند: عبدالله اوجالان، رهبر حزب کارگران کردستان موسوم به پ.ک.ک ممکن است در ۱۰ روز آینده به شبه نظامیان این گروه دستور دهد تا از خاک ترکیه خارج شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، براساس یک گزارش خبری که در یک روزنامه ترکیه ای موسوم به روزنامه “طرف” منتشر شده، عبدالله اوجالان، رهبر پ.ک.ک که هم اکنون در زندانی در جزیره ایمرالی در دریای مرمره زندانی بوده ممکن است از شبه نظامیان پ.ک.ک مستقر در مناطق روستایی جنوب شرق و شرق ترکیه بخواهد تا فراتر از مرزهای ترکیه عقب نشینی کنند.

دولت ترکیه از نوامبر سال گذشته میلادی تاکنون در حال انجام مذاکراتی با اوجالان بوده است. مقامات دولت ترکیه بارها گفته اند که هدف اصلی این مذاکرات خلع سلاح پ.ک.ک است. اگرچه تردیدهای زیادی در خصوص این امکان وجود دارد اما این مذاکرات تاکنون بدون وقفه و حتی به رغم نگرانی های ایجاد شده در خصوص قتل سه زن فعال پ.ک.ک در پاریس به پیش رفته است.

در این میان گزارش های گوناگونی وجود دارد مبنی بر اینکه مقامات سازمان اطلاعات ملی ترکیه که هم اکنون در حال مذاکره با اوجالان هستند، رهبران شبه نظامیان پ.ک.ک در کوهستان های قندیل را که این سازمان تروریستی در آنجا مستقر است ملاقات خواهند کرد.

برخی از رسانه ها گزارش دادند که این دوره ازمذاکرات با رهبران پ.ک.ک در شهر اربیل مرکز منطقه خودمختار کردستان عراق انجام خواهد شد.

براساس این گزارش ها، “هاکان فیدان”، معاون سازمان اطلاعات ملی ترکیه به اجرای این مذاکرات خواهد پرداخت.

“صفین دزایی”، سخنگوی دولت منطقه خودمختار عراق به این شبکه گفت که آنها از فرآیند صلح ترکیه برای پایان دادن به درگیری مسلحانه در ترکیه حمایت می کنند.

وی اظهار کرد که دولت منطقه شمال عراق در خصوص هر مساله ای به مذاکره با ترکیه پرداخته است.

دزایی گفت: اگر ما باید برای مشارکت در حل وفصل این مشکل حمایتی ارائه داده و یا نقشی ایفا کنیم ما بیشترین تلاش خود را برای انجام این نقش خواهیم کرد.

منبع: دیپلوماسی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا