خبر های جدید

۹۴نفر از اعضای جماعت الإصلاح امارات محاکمه می شوند

  ۹۴نفر از اعضای جماعت الإصلاح امارات محاکمه می شوند

محاکمه‌ی ۹۴ نفر از اعضای جماعت الإصلاح امارات به اتهام تلاش برای براندازی دولت امارات متحده‌ی عربی امروز در ابوظبی آغاز شد.

در میان افراد شخصیتهای برجسته‌ی علمی، اجتماعی، فرهنگی و دینی وجود داردند که‌ می‌‌توان از استاد حسن محمد أحمد الحمادی، منصور الأحمدی، عبد الرحیم عبد الله عبد الکریم نقی، کار‌شناس مسایل تربیتی دکتر سیف محمد علی العجله، کار‌شناس تربیتی دکتر عیسى بن خلفیه السویدی، دکتر هادف راشد العویس وکیلی که‌ دفاع از دستگیرشدگان را به‌ عهده‌ گرفته‌ بود، دکتر سلطان بن کاید القاسمی و… نام برد. همه‌ی این افراد که شهروند امارات هستند، سال گذشته بازداشت شدند و در میان آنان ۱۲ زن هم حضور دارند.

اگر این متهمان محکوم شوند، با مجازات ۱۵ سال زندان روبرو خواهند بود. این افراد اجازه نخواهند یافت که نسبت به احکام صادره درخواست تجدید نظر کنند.

دولت امارات مدعی شده که بازداشت شدگان مرتبط با جماعت اخوان المسلمین مصر هستند.

گروههای حقوق بشری محاکمه‌ی این افراد را مایه‌ی شرمساری دانسته‌ و گفته‌اند که با بسیاری از بازداشت شدگان بدرفتاری شده و تنها در دو هفته‌ی گذشته به آنان اجازه‌ی دسترسی به وکیل داده‌ شده است.

بعضی از این افراد نزدیک به یک سال است که در بازداشت بسر می‌برند، اما بیشتر آنان در ژوئیه و اوت سال ۲۰۱۲ بازداشت شدند. بنا به‌ بیانیه‌ی جماعت الاصلاح امارات این افراد از لحاظ سلامتی جسمی و روحی در وضعیت وخیمی به‌ سر می‌برند. الاصلاح، دولت امارات را مسؤول مستقیم پیامدهای ناشی از وضعیت وخیم بازداشت‌شدگان در بازداشتهای خودسرانه‌ی شهروندان اماراتی دانسته‌ است.

سازمان عفو بین‌الملل نیز می‌گوید که قرار بود یک وکیل و یک فعال حقوق بشر از سوی این سازمان در این محاکمه حضور داشته باشند، اما بدون هر گونه توضیحی از ورود آنان به امارات جلوگیری شد.

جماعت الإصلاح جماعتی إسلامی ملی اصلاحی در امارات است که‌ دارای اهداف روشن و فعالیت علنی است.

منبع: اصلاح وب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا