سياسي اجتماعي

ازدواج موقت؛درمان یا درد بی درمان ؟!

 دکتر قرائی مقدم ،جامعه شناس و استاد دانشگاه ،با مخالفت با رواج بحث ازدواج موقت می گوید :ازدواج موقت علاوه بر تاثیرات نامطلوب اجتماعی ،اقتصادی وفرهنگی،باعث بروز انواع آسیب های اجتماعی از قبیل جرم و جنایت ،فرار از خانه و فحشا می شود .
وی می افزاید:شاید ازدواج موقت برای زنانی که قبلا ازدواج کرده اند ،مناسب باشد اما این روابط برای دختران مجرد ،ناصحیح و دارای عواقب منفی بسیاری است .
این جامعه شناس با تشریح عواقب نامطلوب ازدواج موقت می گوید:این موضوع از لحاظ سیاسی ،وجهه ایران را در سطح بین المللی مخدوش می کند چون برغم کلیه پیشرفتهای علمی ،اجتماعی و …به ایران به چشم یک جامعه واپس گرا و گذشته نگر نگریسته می شود .علاوه بر این چون این خانواده ها دارای بنیان های محکمی هم نیستند،اقتصاد خاتواده متزلزل می شود و در نتیجه اقتصاد جامعه دچار مشکل می شود .
وی می افزاید :اما مساله مهم تر ،کودکان حاصل از این ازدواج ها هستند که نه شناسنامه ای دارند و نه هویتی؛این کودکان در خانه های پرتشنج و نامتعادل زندگی می کنند و همین موضوع باعث تلاطم شخصیت روحی و روانی آنان می شود .در نتیجه این کودکان از لحاظ تحصیلی و آموزشی با مشکلات زیادی مواجه می شوند و چون نگاه منفی و نامناسبی نسبت به کودکان حاصل از ازدواج های موقت در سطح جامعه وجود دارد ،این افراد مستعد انجام انواع جرم و جنایت می شوند .
قرائی مقدم در ادامه می گوید:در سال گذشته تعداد کودکان حاصل از این ازدواج ها که به مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست سپرده شده اند،افزایش چشمگیری یافته است و با این روند باید نگران افزایش آسیب های اجتماعی بود.
وی تاکید می کند:این رسم غلط سالها بود که از جامعه ما رخت بربسته بود واکنون هم مسئولان نباید به خاطر مساله کوچکی به نام ارضای غریزه جنسی و یا سرپناه پیدا کردن برای زنان ،هر چند که این سرپناه خیلی لرزان و موقتی و غیرقابل اطمینان است ،جامعه را به سمت چاه بزرگتری به نام بی بند و باری اجتماعی و جنسی سوق دهند .
وی در پایان از رواج دهندگان بحث ازدواج موقت در جامعه ایرانی می پرسد:آیا رواج دهندگان این بحث در جامعه حاضرند ازدواج موقت را در مورد دختران و یا خواهران خود بپذیرند ؟

منبع : آفتاب

‫۲ دیدگاه ها

  1. هرانسانی شاید اشتباهی داشته باشه اگراشتباه کرد باید متوجه اشتباهش بکنیم،جناب مدیراین وب سایت باتوجه درمطلبی که به نام ازدواج موقت؛درمان یا درد بی درمان است اگربخوانید این مطلب رامیتوان یافت که به این شکل نوشته شده:(وی می افزاید:شاید ازدواج موقت برای زنانی که قبلا ازدواج کرده اند ،مناسب باشد)،اقای مدیرسایت اگرفردی این مطلب راخواندوبه سایت شما اعتماد کردوهم چنین به گوینده ان هم اعتمادکرد به این موضوع اعتقادپیداکردیاعمل کردآیاشما دوست دارید زنانی که قبلا ازدواج کرده اندازدواج موقت بکنندیامردان بازنانی که قبلا”ازدواج کرده اندازدواج موقت بکنند باخواندن ایه های ۴و۵و۶سوره مومنون ایا این عمل گناه نیست؟
    پس یاهمچنین مطالبی رادرسایت قرارندهیدویااگرقراردادیدجواب هم چین مطالبی راباکلام الله بدهیدومسئولیت را تنهابه عهده گوینده مطلب قرار ندهید،ازشما مدیرعزیزمیخواهم این رادرک کنیدکه بافرصت نکردن وبررسی نکردن باچیزهایی که حساس هستنددیگران رادرمعرض خطرقرارندهیم

  2. بسیار جالب است کاش در این مورد بیشتر توضیح می دادوهمچنین راه حلی برای این مشکل مطرح می ساخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا