خبر های جدید

اخوان المسلمین: اعضای حزب میارک اداره مصر را در دست گرفته اند

اخوان المسلمین: اعضای حزب میارک اداره مصر را در دست گرفته اند

سخنگوی جماعت اخوان المسلمین مصر در قاهره، تاکید کرد اعضای حزب حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع این کشور در عمل اداره مصر را در دست دارند.
احمد سبیع در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره، درباره بازداشت محمد مرسی گفت: آنچه امروز در مصر شاهد آن هستیم سناریوی کاملی برای بازگرداندن رژیم حسنی مبارک به قدرت است. چرا این اتهامات در دو سال پیش از پیروزی محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری مطرح نشده بود. اکنون پیش بینی می کنیم حسنی مبارک و نزدیکانش از قتل تظاهرکنندگان در انقلاب بیست و پنجم ژانویه تبرئه شوند و محمد مرسی به قتل این افراد متهم شود. این قبیل اتهامات شگفت آور ومضحک است.
سبیع افزود: ما به اعتراضات خود علیه کودتای اخیر و پیامدهای آن ادامه می دهیم و در میدانهای تظاهرات باقی خواهیم ماند. ما به هیچ وجه خواهان خشونت نیستیم. شرایط دستگاه قضایی مصر اجازه پیگیری این مسئله را نمی دهد. آنها حتی اجازه ندادند یکی از مشاوران یا وکلای محمد مرسی با او دیدار کند. همچنان محل نگهداری محمد مرسی نامعلوم است و بعید است آنها جرات داشته باشند محل حضور مرسی را فاش کنند. این اتهامات در شرایطی علیه مرسی مطرح می شود که عاملان قتل هزار نفر از تظاهرکنندگان همچنان آزاد هستند و شورای نظامی هم برای جنایت هایش محاکمه نشد. همه این مسایل ثابت می کند که دستگاه قضایی مصر قابل اعتماد نیست و قضات اکنون از رهبران کودتا حمایت می کنند. اکنون اعضای حزب منحل شده ملی مصر کشور را اداره می کنند.
وی خاطر نشان کرد: مطرح کردن محمد مرسی به جاسوسی به نفع جنبش حماس، ضربه ای به مسئله فلسطین است. ما شاهد قتل تجربه دموکراتیک در مصر هستیم. این نخستین بار است که فردی در مصر به جاسوسی برای یک کشور عربی یا یک گروه فلسطینی متهم می شود. آیا جنبش حماس، گروه دشمن مصر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا