خبر های جدید

آخرین اخبار از وضعیت کشتار در مصر و موضعگیریها… ۱۲۰شهید و ۴۵۰۰ زخمی

آخرین اخبار از وضعیت کشتار در مصر و موضعگیریها…

۱۲۰ کشته و ۴۵۰۰ زخمی که به صورت مسالمت آمیز در خیابان های قاهره حضور داشتند توسط نیروهای امنیتی و چماق به دستان خون پاک شان برر روی زمین ریخته شد.

مخالفان کودتا و طرفداران مرسی در حدود یک ماه به صورت مسالمت آمیز در میدان رابعه العدویه قاهره جمع شده بودند و در تجمع های میلیونی خواهان پایان کودتا بودند و با تاکید فراوان بر مسالمت آمیز بودن به تجمع خود ادامه می دادند.

کودتا چیان که از طولانی شدن تجمع به شدت عصبانی بودند به دعوت ژنرال سیسی در جمعه در میدان تحریر گرد آمدند تا به ظاهر نشان دهند که ملت مصر با آنها هستند اما در بسیاری از استان ها و در میدان رابعه و نهضه قاهره در حدود بیست میلیون نفر به طرفداری از مرسی تظاهرات کردند.

قبل از اذان صبح بالاخره نقشه شوم کودتاچیان اجرا شد و نیروهای امنیتی با حمله وحشیانه به تظاهرات کنندگان مسالمت جو حداقل ۱۲۰ نفر را کشتند و در حدود ۴۵۰۰ نفر را نیز زخمی کردند که حال برخی از آنها خطرناک است که احتمالا آمار کشته شدگان در ساعت های آینده بیشتر خواهد شد.

در اسکندریه دومین شهر بزرگ مصر نیز کودتاچیان از دیروز عصر با حمله وحشیانه به طرفداران مرسی از تظاهرات آنها جلوگیری کردند و ۷ نفر را کشتند و بیش از ۲۰۰ نفر دیگر را زخمی کردند و متاسفانه صدها تن که تعدادی از آنها نیز زخمی و بانوان بودند را در مسجد قائد ابراهیم  محاصره کردند محاصره شدگان در مسجد از بلندگوی مسجد تقاضای کمک کردند و این تعداد زیاد از دیروز عصر تا امروز صبح توسط چماق به دستان ( بلطجیه) محاصره هستند و همه این موارد با حمایت و نظارت ارتش و نیروهای امنیتی صورت می گیرد.

بلتاجی از رهبران مخالف کودتا از همه مجامع و موسسات بین المللی خواسته است که با دخالت خود جلو کشتاره دسته جمعی و نسل کشی را بگیرند.

حسن شافعی از علمای برجسته ازهر و مشاور شیخ ازهر از مقام خود استعفا داد و از شیخ ازهر خواست دخالت کند. قابل تذکر اینکه شیخ ازهر با کودتاچیان بوده و مصری ها به شدت از او خشمگین هستند.

بیمارستان میدانی در میدان رابعه جوابگوی تعداد زیاد زخمی ها نبوده است و از همه پزشکاه و بیمارستان ها تقاضای کمک و مواد پزشکی کرده است.

مدیر بیمارستان میدانی رابعه در حالیکه به شدت عصبانی بود گفت : مگر ما حیوان هستیم می خواهید همه ما را بکشید ما همی جا خواهیم ماند و تکان نخواهیم خورد کجاست موسسات حقوق بشر ….. انا لله و انا الیه راجعون ….

حزب مصر القویه به ریاست عبدالمنعم ابوالفتوح ک در ابتدا با کودتا بود پس از کشتار وحشیانه بامداد امروز مسئولیت این کشتار را متوجه رییس جمهور موقت و نخست وزیر و مزیر دفاع کرده است.

نقل از تابش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا