خبر های جدید

ترکیه نحوه پوشش خبر رسانه های خارجی از وضعیت مصر را محکوم کرد

ترکیه نحوه پوشش خبر رسانه های خارجی از وضعیت مصر را محکوم کرد

این رسانه‌های خارجی حساسیتی که نسبت به پوشش خبری درباره نهنگ‌ها در قطب با پرندگان دریایی در خلیج دارند، نسبت به مردم مصر نشان ندادند.

 وزیر دفاع ترکیه ضمن محکوم کردن رسانه‌های خارجی به دلیل پوشش ندادن کشتارهای مصر اعلام کرد، این رسانه‌ها در مورد وقایع مصر همان حساسیت را از خود نشان نداده‌اند که نسبت به “نهنگ‌ها در قطب” یا “پرندگان دریایی در خلیج” دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، عصمت ایلماز، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد: آن‌ها این امر را معیار دوگانه می‌نامند. با نامیدن این مسأله تحت عنوان معیار دوگانه، رسانه‌های خارجی در انجام وظایف خود کوتاهی کردند. صدها تن در سوریه و مصر کشته می‌شوند؛ آیا هرگز درباره آن خبری شنیده‌اید؟

عصمت ایلماز با اشاره به راهپیمایی‌های مردم مصر در سراسر این کشور، گفت: آیا پخش زنده‌ای در مورد این کشتارها در شبکه‌های سی.ان.ان یا بی.بی.سی دیده‌اید؟ حدس می‌زنم که آن‌ها این رویدادها را همانند یک رویداد عادی نشان می‌دهند. این رسانه‌های خارجی حساسیتی که نسبت به پوشش خبری درباره نهنگ‌ها در قطب با پرندگان دریایی در خلیج دارند، نسبت به مردم مصر نشان ندادند.

وزیر دفاع ترکیه ضمن انتقاد از جوامع غربی، گفت: آن‌ها در حال حاضر همانند دموکرات‌های خودخواه عمل می‌کنند. این مسأله‌ای است که درباره مصر یا فلسطین رخ می‌دهد.

رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه نیز اخیرا از رسانه‌های بین‌المللی به خاطر پوشش ندادن وقایع مصر انتقاد کرده است.

وی اعلام کرد: آن‌ها که در مورد اقدامات پلیس ترکیه نسبت به متفرق کردن معترضان جار و جنجال به راه انداختند، در زمان قتل عام و کودتای مصر کجا بودند؟ بی‌.بی‌.سی و سی‌.ان.ان که این اعتراضات خشونت‌آمیز در استانبول را به مدت چند ساعت نشان دادند، چرا رویدادهای مصر را پوشش ندادند؟

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا