خبر های جدید

نمایش فیلم امام بنا در عید فطر

نمایش فیلم امام بنا در عید فطر

گزارش احمد الجندی / ترجمه : سید جمال قریشی

تهیه کننده سریال امام بنا اعلام کرد که نوشتن فیلمنامه به پایان رسیده و تصویر برداری آن در این دو ماه شروع خواهد شد تا در عید فطر نمایش داده شود.

محسن راضی تهیه کننده ی فیلم در یک کنفرانس خبری در بین خبرنگاران گفت هدف فیلم معرفی شخصیت زیبایی است که در مصر ، جهان عربی و اسلامی بسیار تاثیر گذار بود. او تاکید کرد که تهیه ی این فیلم از طرف جماعت اخوان المسلمین نبوده و هیچ ارتباطی هم با این جماعت ندارد.

همچنین افزود این فیلم سعی در معرفی شخصیت امام شهید در ابعاد انسانی ، اجتماعی ، سیاسی و حزبی دارد ، زیرا امام بنا فقط یک داعی ، خطیب و یا فقیهی که برای مردم تنها فتوا می داد نبوده است بلکه او بیدار کننده ، سازنده نهضت و رهبر نسل ها بوده است .

وهنر مند سوریه ای رشید عاف به محض اینکه ساختن مجسمه ی امام بنا به وی پیشنهاد شد ، بدون تامل پذیرف زیرا معتقد بود که امام بنا یک شخصیت غیر عادی بود و جامعه ی کنونی به وی و میانه روی وی احتیاج دارد . و افزود که برای اینکار هیچ هزینه ای دریافت نخواهد کرد و ساخت مجسمه ی این شخصیت پر نفوذ در حیات هنری او یک اثر ماندگار خواهد بود .

محمد العنیزی مدیر اجرایی موسسه ی فیلم سازی «مها» گفت که این موسسه در تولید آثار هنری و تاریخی هدفمند ، دارای سابقه است و همیشه در کمین سوژه های پر ثمر و تاثیر گذار نشسته است.

سیف الاسلام حسن البنا فرزندی امام شهید و نماینده ی خانواده ی امام بنا در این کنفرانس ، نهایت قدر دانی خود را از موسسه مها برای تسریع در تولید این اثر هنری اعلام کرد و افزود حسن اتفاق جالب این است که این فیلم پس از پایان سریال حسن حسین و معاویه پخش خواهد شد ، زیرا امام بنا هم ادامه دهنده ی راه پیامبر صلی الله علیه و آله و نوادگان و یارانش بودند همچنان که خودشان می گفتند : « ای مردم ما پیروان پیامبر صلی الله علیه و آله و پرچمدار ایشان هستیم پس هرکس پیامبر صلی الله علیه و آله را ندیده است به ما بپیوندد »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا