دعوت و داعیمطالب جدید

حساسیت نفس مؤمن و نسل گول خورده ها

حساسیت نفس مؤمن و نسل گول خورده ها

نویسنده: : محمد احمد راشد / مترجم : زلیخا رحمانی

نفس مومن

مؤمن دارای نفس حساسی است.فرقش با غیر مؤمن همین است در رابطه با معاصی و گناه و با کمترین گناه واکنش نشان می دهد و سعی می کند خود را به سرعت از گناه و معاصی دور کند . مؤمن خصوصیتش این است که گناه را به مانند کوهی می بیند و غیر مومن گناه را به اندازه یک پشه ای میبیند که بر روی بینی اش نشسته است همانطور که در حدیثی آمده است که این وضعیت را دارد مؤمن با غیر مؤمن ،در رابطه با دیدن گناه و استکبار و بزرگ دانستن گناه هر چند کم هم باشد .

مبحث دیگری در این باب در رابطه با :

«جیلنا المخدوع»

نسل گول خوردها .

نسل ما یک نسل گول خورده ای هست و بعد از عصر خلفای راشدین و با خلعی که پیش آمده وجود دارد زمان محدود راشد و عمر بن عبدالعزیز غفلتی بر جامعه اسلامی حاکم شد که نقشه های یهود و دولت کفر تا حدود زیادی مسلمانها را از قران و حکم قران دور کرد ولی باز هم در میان این مسلمین افرادی بودند که بقیه وذره ای از ایمان در وجودشان باقی مانده بود و حاضر نشدن که به اصطلاح تسلیم نقشه ها و توطئه های دشمنان بشوند جماعت زیادی متاسفانه به جان خریدن و دچار سرکشی و حیرت شدن و ایشان این نتیجه می گیرند که مشکل مسلمانان امروزی فقط به خاطر نبودن حکومت خدایی نیست بلکه مشکلات جانبه و عقیده و عمده ای دارند، یکی از مهمترین مشکلات، برنامه و منهجهای درسی است که در مدارس و دانشگاهها موجود است بطوریکه محتوا و شخصیتی را به این افرادی که مشغول تحصیل در آنجا هستند نمی دهد و در حقیقت بیشتر ذلت به دنبال دارد تا اینکه به افرادی که در این جایگاه مشغول تحصیل هستند عزت و شخصیت بدهد واین نقشه هایی است که طواغی در طول تاریخ داشتند برای اینکه اسلام را به شکلهای مختلفی از صحنه خارج کنند تا اینکه موفق شدند اینک از قول سید قطب در فی ظلال نقل می کند که فرعون قومش را برای اینکه به زیر سلطه بیاورد خوار و ذلیل کرد((فاستخف قومه فاطاعوه انهم کانوا قوما فاسقین)) حالا علت این خواری و ذلت همان فسق قوش بود چون خداوند می فرماید: ((انهم کانوا قوما فاسقین )) پس یکی از اسباب فسق و ذلت اینجا را به ما نشان میدهد و فاسق شدن انسانها سبب می شود که تحت سلطه و سخره او قرار بگیرد:

در طول تاریخ این نقشه های فرعون یعنی استخفافهایی که آنها داشتند به شکلهای مختلف وجود داشت که سعیشان بر این بوده که مجتمعات مختلف را به شکل یک منجلابهایی و زمینهایی در بیاورند که جوانان را در آن مشغول کنند بدست آوردن یک لقمه غذایی که با هزار مشکل آن را بدست می آوردند و هیچ هم و غمی غیر از سیر کردن شکمشان نداشتند سیاست طواغیف در طول تاریخ این چند نکته است که استاد رافعی در وحی قلمش و در تمام جامعه اسلامی حتی در جامعه خودمان اشاره کرده (سیاسه محاربه المساجد بالمراقص) یعنی در کنار مساجد رقاص خانه هایی می سازند ( ومحاربه الزوجات بالمومسات) یعنی کاری کردن که مردها قانع به یک زن نشوند و به خیابانها که می روند و زنهای مختلف را می بینند بیشتر دوست دارند و غیر مستقیم با آنها رابطه نامشروع برقرار کنند ( ومحاربه العقائب باساتذه حریه الفکر) خانواده ها اساس و بنیادشان را از دست دادند و برای مقابله با عقیده و بینش جوانان بلند شدند و مسلمانها یک سری مسائل تازه مطرح کردند ( و محاربه فنون القوه بفنون اللذه) یعنی سعی کردند که لذت چرانی را بیشتر حاکم کنند و اگر لذت چرانی در یک جامعه حاکم شود نیروها و استعدادها و توانها را کم کم

از بین ببرند( باساتذه حریه فکر) و انسان نباید تحت قید یک فکر واحد باشد. به هر حال به تعبیر این کتاب خواستند بچه شیرهای مسلمان را تبدیل به آهوهای گریزانی کنند که به دوامش فرو گریز و فرار هستند که هرگز استقرار و آرامش ندارند چونکه می ترسند که هر لحظه به چنگ دشمنان بیفتند این نقشه یهود در طول تاریخ بوده است که شاعر می فرماید:

علموا اللیث جفله الظبی وامحوا قصص الاسد فی الحدیث القدیم

بیایید این کسانی که عزت و رادمردی در وجودشان هست وشیر صفت هستند آنها را آهو صفت کنید آهو که سرعتش به هرابت از شیر هم از جهت دوندگی زیاد است ولی عجیب است که شکار شیر می شود علت آن چیست ؟ چون در اثنای فرارش مرتب به عقب نگاه می کند همین نگاه کردن به عقب سبب می شود که حرکتش کند شود و شکار می شود و شیر چه بسا حرکتش کندتر است از جهت دوندگی و چون هیچ وقت به عقب نگاه نمی کند و همیشه جلو را نگاه میکند موفق است. شیرهایی است تیپ سلطان محمد فاتح، فاتح قستنطنیه که جوانی بیست و یک ساله بود حدیثی که پیامبر (صلی الله علیه وسلم) فرمود: بدست جوانی از جوان امتش در سال ۱۴۵۳ بدست جوانی ۲۱ ساله فتح می شود، شیری بود این فتح را انجام داد و لرزه بر پیکر استعماران انگیس انداخت و کاری کنید که داستان شیران و شیرمردان در قصص بچه ها فراموش نشود.

همهم غبطه الرقیق برق کل تأویلهم خداع علیم

کاری که کردن این است که افراد راضی باشند به رقیت و بردگی، و دوست داشته باشندوافتخار کنندکه هیچ کاری ازما ساخته نیست (( لا یکلف الله نفسا الا وسعها )) آیات زیادی در توجیح این آهو صفتی خودشان بخوانند (( لا تلقوا بایدیکم الی التهلکه)) و این توطئه ها تا حد زیادی هم تاثیر گذاشته است.

انه تعلیم الیث الاسلامی جفله الظبی:

کار این بوده وسعی کردن ما را از تاریخ مردانی که ما خودمان را دنباله رو آنها می دانیم جدا کنند (یا ما را جدا کنید از تاریخ گذشتگان ) اگر چه به قول امام شافعی ( احب الصالحین ولست وفاهم) و ما خود مشتاق هستیم و امیدوار هستیم (الله یرزق الصلاه ) این نقشه کار کرده است تا به امروز که ما اینجا نشسته ایم و از ما می طلبد که یک تکان سریعی بخوریم.

—————————————————-

منبع : المنطلق / مؤلف : محمد احمد راشد / مترجم : زلیخا رحمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا