خبر های جدید

فتوای اخیر یوسف قرضاوی در مورد مصر

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمانان با صدور فتوایی مردم مصر را به عدم فرمانبرداری از نظام حاکم در این کشور فراخواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، یوسف قرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمانان روز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شهر دوحه، پایتخت قطر از مردم مصر خواست تا از فرمانبرداری و اطاعت نظام حاکم در مصر خودداری کنند.

وی اعلام کرد: مردم مصر به آزادی پایبند هستند. ملت مصر و تمامی آزادگان جهان مخالف این هستند که با مردم به شیوه‌های غیر انسانی برخورد شود و به خدا سوگند که مردم مصر، مردمی آزاده هستند و با هرگونه ذلت و خواری مخالفند.

وی همچنین بر لزوم بازگشت آزادی به جامعه مصر به رغم استقرار تانک‌های ارتش در خیابان‌های مصر تاکید کرد.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمانان در ادامه نظام کنونی در مصر را به کشتار و زندانی کردن هزاران شهروند مصری از جمله صدها زن متهم کرده و از نظام حاکم در مصر به عنوان نظامی “ظالم و مستکبر” یاد کرد.

وی گفت: ملت مصر صبر پیشه خواهد کرد و در راه آزادی‌اش هر بهایی را پرداخت می‌کند و برای رسیدن به مصری‌ آزاد از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

قرضاوی با بیان اینکه پیروزی نزدیک است، برلزوم پایبندی به مشروعیت محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر تاکید کرده و گفت: مشروعیت همچنان باقی خواهد ماند و این صندوق‌های رای هستند که مشروعیت‌ را تعیین می‌کنند و آنچه در این صندوق‌ها تعیین شود مورد اعتماد است.

وی با اشاره به مخالفان محمد مرسی و عاملان برکناری وی از قدرت از آن‌ها به عنوان قانون شکن یاد کرده و گفت: اطاعت از این افراد جایز نیست و کسانی که از آن‌ها اطاعت می‌کنند در حقیقت شرع خدا را زیر پا گذاشته‌اند، چرا که حاکمان جدید مصر مشروعیت ندارند.

قرضاوی در پایان تاکید کرد که ملت مصر باید از قانون اساسی، رئیس جمهور و نظام دموکراتیک حمایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا