خبر های جدید

درگیری میان نیروهای امنیتی مصر وهواداران مرسی در میدان التحریر

به گزارش شفقنا از ایرنا به نقل از رویترز ، نیروهای امنیتی مصر شامگاه یکشنبه با هواداران محمد مرسی رییس جمهوری برکنار شده این کشور، در میدان التحریر قاهره درگیر شدند. این در حالی است که نیروهای امنیتی پیشتر نیز برای متفرق کردن اعتراض مخالفان دولت به قانون جدید راهپیمایی و تظاهرات، گاز اشک آور شلیک کرده بودند.

دانشجویان دانشگاه قاهره روز یکشنبه به سوی میدان التحریر محل برپایی قیامی که به سرنگونی حسنی مبارک رییس جمهوری اسبق (ژانویه ۲۰۱۱) انجامید، راهپیمایی کردند.

هرچند این تجمع درپی مداخله پلیس بیش از نیم ساعت طول نکشید، ولی به نظر می رسد بزرگترین تظاهرات اعتراض آمیز هواداران اخوان المسلمین در میدان التحریر قاهره از زمان برکناری محمد مرسی بوده است.

از سوی دیگر خودروهای پلیس برای بیرون راندن معترضین مداخله کرده و این میدان را به طور کامل بستند.

پس از آن معترضین در میدان طلعت حرب در نزدیکی میدان التحریر تجمع کرده و پلیس برای متقرق کردن آنان، اقدام به شلیک گاز اشک آور و تعقیب آنان در خیابان های اطراف کرد.

شماری از معترضین بر اثر استشاق گاز اشک اور دچار آسیب شدند.

دولت موقت و مورد حمایت ارتش مصر یک هفته پیش با صدور قانونی، هرگونه برگزاری تظاهرات بدون مجوز وزارت کشور را ممنوع اعلام کرد. این قانون خشم گروه های حقوقدان را برانگیخت.

از آن به بعد تاکنون، پلیس برای متفرق کردن اسلامگرایان هوادار محمد مرسی که سوم ژوئیه توسط ارتش از ریاست جمهوری برکنارشد، گاز اشک آور و خودروهای آب پاش استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا