خبر های جدید

برنده جایزه جهانی صلح نوبل:محمد مرسی ماندلای جهان عرب

خانم توکل کرمان، برندەی جایزەی جهانی صلح نوبل، محـمد مرسی را ماندلای جهان عرب معرفی نمود.

سیاست خارجی (Foreign policy) مجلەی مشهور آمریکایی در مقاله‌ای به نقل از «توکل کرمان»، داعی فعال یمنی و برندەی جایزەی جهانی صلح نوبل، محمد مرسی را به علت پایبندی به اصول صلح و برابری در مقابل کودتای نظامی، ماندلای جهان عرب معرفی کرد.

توکل کرمان اشاره نمود که با خواست تظاهر کنندگان ۳۰ ژوئن مبنی بر ارجحیت «گسترش مشارکت سیاسی» در حکمرانی نسبت به واگذاری اداره امور کشور به حزب یا گروهی که با اختلاف خفیفی پیروز انتخابات شده، موافق بوده است ولی آنچه در ۳ ژوئیه مشاهده نمود، کودتایی آشکار علیه دموکراسی- که انقلابات بهار عربی برای رسیدن به این مهم روی دادند- بود.

وی همچنین اضافه کرد که پافشاری مرسی و هوادارانش بر اجرای موازین حقیقی دموکراسی، خصوصاً با وجود فشارهای بی‌امان برخی گروههای اسلامی تندرو مبنی بر استفاده کردن معترضان از سلاح در مقابله با جنایات مقامات کودتا، او را به ماندلای عرب مبدل کرده است.

وی تأکید کرد که تحسین‌کنندگان و موافقان کودتای نظامی‌‌ همان حکومت‌های سرنگون شده در جریان انقلابات بهار عربی و برخی قدرتهای جهانی و منطقه‌ای هستند که خواهان عدم دموکراسی در مصرند. زیرا به خوبی می‌دانند پیروزی دموکراسی در مصر به معنا و منزله گریبانگیر شدنشان به سرنوشتی مشابه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا