خبر های جدید

موضع اردوغان در قبال اعدام “عبدالقادر ملا”.

مهر: نخست وزیر ترکیه با انتقاد از سکوت کشورها در مقابل اعدام رهبر جماعت اسلامی بنگلادش، این اقدام را محکوم کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی TRT، “رجب طیب اردوغان” طی سخنانی اعدام “عبدالقادر ملا” از رهبران جماعت اسلامی بنگلادش را به باد انتقاد گرفت. وی که در مراسم افتتاحیه فرودگاه “قاضی پاشا” در آنتالیا سخن می گفت سکوت در مورد اعدام این شخصیت بنگلادشی را جایز ندانست.
اردوغان افزود: تلاش های ما برای توقف حکم اعدام رهبر جماعت اسلامی بنگلادش به نتیجه ای نرسید. اما ما همچنان به اعتراض خود در این مورد ادامه داده و مانند برخی ها سکوت نمی کنیم.
وی با اذعان به اینکه موضع ترکیه در قبال تحولات سوریه مخالفان زیادی داشته است یادآور شد: در مورد سوریه نیز تهدیدهای زیادی از داخل و خارج دریافت کردیم، ولی ما بر موضع خود در مورد سوریه پافشاری می کنیم.
اردوغان خطاب به کسانی که ترکیه را به باد انتقاد می گیرند پرسید: آیا شما با وجدان خود می توانید روبرو شوید؟ وی گفت: ما به دفاع از حق مردم سوریه و مصر ادامه می دهیم، این میراثی است که از تاریخمان گرفته ایم. ما از حق دفاع می کنیم و دست مظلومان را می گیریم، از همین روست که ترکیه پیشرفت کرده و به رشد خود ادامه می دهد.
گفتنی است به دنبال اعدام عبدالقادر از رهبران جماعت اسلامی و مخالف دولت بنگلادش به اتهام دست داشتن در قتل صدها شهروند غیرنظامی در جنگ سال ۱۹۷۱، بنگلادش دچار ناآرامی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا