خبر های جدید

هشدار آمریکا به اتباع خود در مصر

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آلمان، سفارت آمریکا در بیانیه‌ای که آن را به زبان انگلیسی در سایت خود قرار دارد، تاکید کرد که اوضاع امنیتی مصر همچنان نشان می‌دهد که شهروندان جانب احتیاط را رعایت کنند و تدابیر لازم برای حفاظت خود اتخاذ نمایند.

در این بیانیه آمده است که تظاهرات در مصر همچنان در سراسر کشور ادامه دارد و اغلب با تبادل خشونت بین تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی و یا تظاهرات‌کنندگان با مردم شهر همراه است.

در این بیانیه همچنین اشاره شده است که دو منطقه المعادی و المهندسین در هفته گذشته شاهد برگزاری تظاهرات بودند که به درگیری کشیده شد و نیروهای امنیتی نیز در واکنش به اقدام تظاهرات‌کنندگان به آتش زدن لاستیک‌های خودروها، پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف، به شلیک گاز اشک‌آور روی آوردند.

سفارت آمریکا همچنین اعلام کرد که با وجود اینکه خشونت‌ها در مصر علیه اتباع خارجی نیست اما ممکن است در اطراف خانه‌های شهروندان آمریکایی رخ دهد همچنانکه خشونت و تظاهرات هواداران اخوان در دانشگاه‌ها به امر معمول در سراسر کشور تبدیل شده است.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که هر گونه خروج کارمندان سفارت از قاهره یا استان اسکندریه، نیازمند مجوز امنیتی از سفارت است اما سفر به مناطق توریستی در الغردقه، شرم الشیخ و یا دیگر مناطق گردشگری در الاقصر و اسوان تا حدودی امن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا