خبر های جدید

دکتر یوسف قرضاوی: سیسی ودارودسته اش تروریست هستند نه اخوان المسلمین.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین ضمن متهم کردن نیروهای امنیتی مصر به دست داشتن در انفجار اخیر در این کشور اعلام کرد: اخوان المسلمین “مظلوم” هستند.
به گزارش نامه نیوز، به نقل از سایت اینترنتی النشره، یوسف القرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین و پدر معنوی اخوان المسلمین اعلام کرد: تصمیم انحلال بیش از ۱۰۰۰ جمعیت خیریه در مصر و مصادره اموال آنها “فسادی بزرگ” است چرا که همه این گروه‌ها تلاششان کمک به یتیمان و بیماران است.
وی افزود: این تعداد از جمعیت‌های خیریه به یک میلیون‌ خانواده مصری کمک کرده‌اند و انحلال این گروه‌ها “ظلمی بزرگ” است.
القرضاوی همچنین انفجارهای اخیر در استان الدقهلیه مصر را محکوم و تاکید کرد: دوست ندارم مصر را صحنه چنین عملیات‌هایی ببینیم.
وی در ادامه نیروهای امنیتی مصر را عاملان انفجار اخیر در این کشور دانسته و گفت: نیروهای امنیتی مسئولان ارتکاب این جرایم هستند وگرنه چه کسی از خارج برای انجام چنین اقداماتی علیه مردم بیگناه به مصر می‌آید.
در خصوص تصمیم دولت مصر برای اعلام گروه اخوان المسلمین به عنوان گروهی تروریستی نیز القرضاوی گفت: اخوان المسلمین از زمان تاسیس گروهی “مظلوم” بوده و صدها و هزاران تن از اعضای این گروه همواره شکنجه شده و مورد محاکمه قرار گرفته‌اند بدون آنکه حتی جرمی مرتکب شده باشند.
به گزارش ایسنا، وی در ادامه گفت: تروریست کیست؟ آیا کسی که هزاران تن را در میدان‌های “رابعه‌العدویه” و “النهضه” با هواپیما،‌ تانک و تک تیراندازها هدف قرار میدهد تروریست است یا کسی که اقدام درستی می‌کند و خواهان حق خود در آزادی و دموکراسی است؟ ای نظامیان “تروریست” شما بودید که خانه‌های مردم را به آتش کشیده و به دانشگاه‌ها حمله کردید و زنان را بازداشت نمودید در حالی که هیچ یک از اینها با تروریسم ارتباطی نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا