خبر های جدید

۹ نفر از اعضای اخوان المسلمین در قاهره کشته شدند

 ۹ نفر از اعضای اخوان المسلمین در قاهره کشته شدند

مقام های امنیتی مصر اعلام کردند: نیروهای امنیتی این کشور روز جمعه با یورش به یک منزل در قاهره، ۹ نفر از اعضای اخوان المسلمین را به قتل رساندند. به گفته مقام های امنیتی مصر این مکان محل تجمع گروه اخوان المسلمین برای تدارک یک اقدام تررویستی بوده است.
این درحالی است که در جولای (تیر/مرداد) گذشته نیز، نیروهای پلیس مصر ۱۳ نفر از اعضا برجسته اخوان المسلمین از جمله، ناصر الحافی وکیل معروف اخوان و نماینده پیشین مجلس این کشور را به اتهام برنامه ریزی برای انجام عملیات تروریستی در منطقه ای در نزدیکی قاهره کشتند.
تحلیلگران معتقدند: حملاتی که علیه اخوان المسلمین صورت می گیرد برخی از اعضا آن را بر آن داشته است تا پس از سالها دوری از حملات مسلحانه، دست به اسلحه ببرند. این درحالی است که این گروه همواره بر پایبندی خود بر فعالیت صلح آمیز تاکید دارد.
با برکناری محمد مرسی رییس جمهوری مورد حمایت اخوان المسلمین توسط ارتش در سوم ژوئیه ۲۰۱۳ (۱۲ تیر ۹۲)، خشونت ها در این کشور افزایش یافت و درگیری های گسترده ای میان هواداران وی و نیروهای امنیتی صورت گرفت. در این درگیری ها صدها تن کشته و هزاران تن نیز بازداشت شدند. همچنین شماری از رهبران و شخصیت های برجسته این گروه به زندان افتادند و با اتهام هایی از جمله مشارکت در قتل مردم و تخریب اموال عمومی رو به رو شدند.

اخوان المسلمین، برکناری محمد مرسی را یک کودتای نظامی می خواند و با محکوم کردن آن، خواهان بازگشت وی به قدرت است. سرانجام در پی ادامه اعتراضات و درگیرهای خیابانی میان نیروهای امنیتی و هواداران اخوان المسلمین، دولت مصر گروه اخوان المسلمین را سازمانی تروریستی نامید و فعالیت آن را ممنوع اعلام کرد.

http://www.ghatreh.com/news/nn27728119/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا