خبر های جدید

جبهه گیری خصمانه اتحادیه عرب در قبال اخوان المسلمین.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک منبع در دبیرخانه اتحادیه عرب در گفتگو با روزنامه عکاظ اعلام کرد: کشورهایی که توافقنامه مبارزه با تروریسم را در نشست مشترک وزرای دادگستری و وزرای کشورهای عربی در آوریل ۱۹۹۸ امضا کردند، موظفند که به تصمیم مصر در خصوص اعلام اخوان المسلمین به عنوان ک گروه “تروریستی” احترام بگذارند.
به گزارش این منبع تمامی کشورهای عربی دو توافقنامه در خصوص مبارزه با تروریسم امضا کردند. این دو توافقنامه، توافقنامه مبارزه با تروریسم در سال ۱۹۹۸ و توافقنامه عدم حمایت از تروریسم و پایان دادن به پولشویی در سال ۲۰۱۳ هستند.
منبع مذکور تاکید کرد: پس از اعلام اخوان المسلمین به عنوان گروهی تروریستی کشورهای عربی حق ارائه کمک مالی یا نظامی به اخوان المسلمین را نخواهند داشت و هرگونه حمایت از اخوان، مخالفت با توافقنامه‌های مبارزه با تروریسم خواهد بود.
این منبع در ادامه اعلام کرد که امضای چنین توافقنامه‌هایی شرط پایبندی به آن است و رای‌گیری در بیانیه‌هایی که در پایان نشست‌ها و توافقنامه‌ها صادر می‌شود، نشان‌دهنده این است که تمامی کشورها باید به آن پایبند باشند.
این منبع همچنین در خصوص مشکلاتی که بر سر راه اجرای این تصمیم از سوی دولت مصر در کشورهای عربی هست، عنوان داشت: برخی افراد و جمعیت‌ها در کشورهای عربی پیش از وقوع انقلاب‌های بهار عربی فریب گفته‌های اخوان المسلمین را خوردند و از اخوان حمالت مالی گسترده‌ای به عمل آوردند. راضی کردن این گروه ها و افراد برای پایان دادن به حمایت خود از اخوان المسلمین کاری سخت و نیازمند تلاش گسترده کشورهای عربی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا