خبر های جدید

۳ کشته وده ها زخمی در تظاهرات روز جمعه.

در درگیری‌ میان نیروهای امنیتی مصر با تظاهر کنندگان حامی اخوان المسلمین در دو استان سوئز و اسکندریه سه تن کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، حامیان اخوان المسلمین روز جمعه در پی اقامه نماز جمعه تظاهراتی را در حمایت از اخوان المسلمین برگزار کردند که در جریان آن نیروهای امنیتی مصر ده‌ها تن از تظاهر کنندگان حامی اخوان المسلمین را درچند شهر مصر بازداشت کردند.
نیروهای امنیتی مصر برای متفرق کردن تظاهر کنندگان گاز اشک آور شلیک کردند و تدابیر شدیدی در مناطق اصلی قاهره و جیزه اتخاذ کرده و میدان “رابعه العدویه” در قاهره را بستند.
مسئولان پزشکی و امنیتی مصری در سوئز نیز اعلام کردند که در جریان درگیری‌ها دو تن بر اثر اصابت گلوله کشته شده و سه تن دیگر نیز بر اثر اصابت گلوله زخمی شدند.
شاهدان عینی در استان سوئز اظهار کردند که نیروهای امنیتی به سمت صدها تن از حامیان اخوان المسلمین پیش از برگزاری راهپیمایی آنها از مقابل مسجدی در این شهر گاز اشک آور شلیک کردند و در مقابل حامیان اخوان المسلمین ککتل مولوتف و سنگ پرتاب کردند.
در همین راستا منابع امنیتی در سوئز تصریح کردند که صدها تن از حامیان اخوان المسلمین در یکی از خیابان‌های این شهر لاستیک‌ها را آتش زدند.
منابع امنیتی مصری همچنین اظهار کردند که در درگیری‌ها در شرق سوئز یک تن بر اثر اصابت گلوله به کمرش جان باخت.
تلویزیون مصر نیز گزارش داد که تظاهر کنندگان خودروی پلیس را در جریان درگیری ها در منطقه “حلمیه الزیتون” واقع در شمال شرق قاهره آتش زدند.
نیروهای امنیتی مصر در شهر دمیاط به سمت حامیان اخوان المسلمین گاز اشک آور شلیک کردند. پیشتر ائتلاف حمایت از مشروعیت از اعضای اخوان المسلمین خواسته بود تا هفته جدیدی از اعتراضات با عنوان هفته براندازی قانون اساسی خون را راه بیندازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا