خبر های جدید

تظاهرات گسترده حامیان مشروعیت در مصر،بعد از پایان یافتن وضعیت فوق العاده

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، پس از پایان یافتن وضع فوق العاده سه ماهه در مصر، هزاران نفر در شهرهای گوناگون این کشور در حمایت از محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده ی این کشور دست به تظاهرات زدند. در درگیری میان طرفداران مرسی در قاهره یک نفر کشته و ۹ تن دیگر زخمی شدند. تظاهرکنندگان در برابر کاخ ریاست جمهوری مصر در منطقه ی اتحادیه، شعارهایی علیه دولت موقت این کشور سردادند و بازگشت مرسی به قدرت را خواستار شدند. چند هزار تظاهرکننده مصری در این منطقه پلاکارد رابعه را در دست داشتند که اشاره ای به میدان رابعه العدویه است که نیروهای پلیس مصر تظاهرات طرفداران اخوان المسلمین را در این میدان متفرق کردند. تظاهرکنندگان همچنین شعارهایی علیه نیروهای پلیس و ارتش مصر سردادند. نیروهای گارد ریاست جمهوری نیز تدابیر امنیتی را در اطراف کاخ ریاست جمهوری تشدید کردند.
تظاهرات دیگری در برابر کاخ ریاست جمهموری در منطقه القبه برگزار شد و تظاهرکنندگان علیه ارتش شعار دادند. طرفداران مرسی در استان الجیزه در جنوب غربی قاهره در خیابان الهرم تظاهرات کردند. در استان اسکندریه درگیری های شیدیدی میان طرفداران و مخالفان مرسی در منطقه السیوف رخ داد. نیروهای امنیتی مصر از بازداشت۷ نفر خبر دادند که آنان را آشوب طلب توصیف کردند.
تظاهرات طرفداران مرسی در استان های سوئز، الغربیه، الدمیاط و الدقهلیه نیز برگزار شد. تظاهرات در قاهره و دیگر استان های مصر به درخواست ائتلاف حمایت از مشروعیت با شعار نه به عدالت انتقام جویانه برگزار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا