خبر های جدید

اوضاع مصر در آستانه سومین سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه

اوضاع مصر در آستانه سومین سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه

در آستانه سومین سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه جمعی از مصری‌های طرفدار اخوان المسلمین بار دیگر با برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف این کشور “کودتای نظامی” مصر و اقدامات نیروهای امنیتی را محکوم کردند. این در حالی است که وزارت کشور مصر اعلام کرده با هرگونه تلاش و اقدام خرابکارانه با جدیت برخورد خواهد کرد.
به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جمعی از مصری‌های طرفدار اخوان المسلمین عصر سه شنبه بار دیگر با برگزاری تظاهرات در منطقه “المهندسین” قاهره و به دعوت از “ائتلاف حمایت از مشروعیت” “کودتای نظامی” مصر را محکوم و اعلام کردند که در سومین سالگرد انقلاب ۲۵ ژانویه تظاهرات خواهند کرد.
تظاهرکنندگان همچنین تصاویر عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر را به آتش کشیدند.
در منطقه “پورت سعید” نیز جمعی از مصری‌ها در مقابل مسجد “الحرمین” تجمع کرده و با سردادن شعارهایی “کودتای نظامی” مصر را محکوم کردند.
در استان “المنیا” در جنوب مصر حامیان اخوان المسلمین با برگزاری تظاهرات از شرکت کنندگان خواستند تا در تظاهراتی که به مناسبت سومین سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه برگزار می‌شود شرکت کنند.
در “الشرقیه” جوانان مصری معترض با برگزاری تظاهرات در مقابل شورای شهر حمایت خود از محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر را اعلام کردند.
در منطقه “برج العرب” واقع در اسکندریه نیز جمعی از مصری‌ها خواهان تظاهرات علیه “کودتا” در سومین سالگرد انقلاب ۲۵ ژانویه شدند.
اخوان المسلمین مصر روز سه شنبه در بیانیه‌ای مصری‌ها را به تظاهرات در سومین سالگرد انقلاب ۲۵ ژانویه و احیای روح انقلاب فراخواند.
در این بیانیه آمده است: انقلابیون ۲۵ ژانویه باید روح انقلاب را احیا کنند تا اهداف خود را در آزادی، عدالت اجتماعی و کرامت انسانی تحقق بخشند.
در این بیانیه همچنین نسبت به افتادن در دام تلاش‌های “کودتاچیان” برای تفرقه افکنی در میان انقلابیون هشدار داده شده است.
اخوان المسلمین در این بیانیه اذعان کرد که همراه با برخی جریان‌ها مرتکب اشتباهاتی شده است و نسبت به شورای نظامی که برای رسیدن به قدرت برنامه‌ریزی می‌کرد و همچنین به عدالت مقامات دستگاه قضایی و توانایی آن‌ها برای قصاص کشته شدگان و از بین بردن فساد خوش بین بوده است.
در این بیانیه آمده است: مردم مصر به ویژه جوانان دوباره با تحریم همه پرسی قانون اساسی جدید آگاهی و هوشیاری خود را ثابت کردند.
در همین راستا وزارت کشور مصر اعلام کرد که تدابیر امنیتی جدیدی برای مقابله با اقدامات اخوان المسلمین جهت آشوبگری در سومین سالگرد انقلاب ۲۵ ژانویه اتخاذ شده است.
براین اساس ۲۶۰ هزار نیروی امنیتی برای حفظ امنیت در میدان‌ها و اتوبان‌های اصلی و در راس‌ آن‌ها میدان التحریر و همچنین حفظ امنیت در زندان‌ها، مراکز پلیس و مجهز کردن آن‌ها به دوربین‌های کنترل کننده مستقر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا