خبر های جدید

جبهه گیری سلفی ها در مقابل رئیس حزب مصر القویه

جبهه گیری سلفی ها در مقابل رئیس حزب مصر القویه

برخی مسئولان برجسته جریان سلفی مصر اعلام کرده اند که در صورت نامزدی دکتر محمد ابوالفتوح رییس حزب مصر “القویه” در انتخابات ریاست جمهوری آتی از وی حمایت نخواهند کرد.
یاسر برهامی نایب رییس جریان”دعوت سلفی” به خبرنگار یوم السابع گفته است که محمد ابوالفتوح عاقل تر از آن است که نامزد انتخابات شود.
محمد ابوالفتوح از چهره های میانه روی اخوان بود که علیرغم نفوذ بالا به دلیل عدم همراهی اخوان المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری گذشته به عنوان نامزد شرکت نکرد. اخوان المسلمین در آن زمان با این ادعا که قصد حضور در قدرت را ندارد از ابوالفتوح حمایت نکرد اما مدتی بعد محمد مرسی به عنوان نامزد اخوان معرفی شد. با وجود دستگیری بسیاری از رهبران اخوان نظامیان مصر هم اکنون نگرانند که نامزدی این عضو سابق اخوان المسلمین شانس السیسی برا یتصدی سمت ریاست جمهوری را به چالش بگیرد. گقتنی است چندی پیش عمرموسی اعلام کرد که در دیدار با محمد ابوالفتوح از وی شنیده است که او قصد شرکت در انتخابات را ندارد امری که بعدا از سوی حزب مصر القویه رد شد. به گزارش الیوم السابع، شیخ سامح عبد الحمید از جریان “دعوت سلفیه” نیز با بیان اینکه ابوالفتوح فردی دمدمی مزاج است او را فاقد وزرن سیاسی لازم برای ریاست جمهوری دانسته و گفته است : جریان سلفی اشتباه گذشته خود در حمایت از ابوالفتوح را تکرار نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا