خبر های جدید

برگزاری جشن تصویب قانون اساسی جدید تونس با حضور فرانسوا اولاند

برگزاری جشن تصویب قانون اساسی جدید تونس باحضور فرانسوا اولاند

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه تنها مسئول بلندپایه کشوری غربی بود که در مراسم جشن تصویب قانون اساسی جدید تونس شرکت کرد.
به گزارش شبکه پنج تلویزیون فرانسه (TV5monde)، فرانسوا اولاند تاکید کرد انقلاب تونس الگویی برای دیگر کشورها است.
اولاند گفت :« قانون اساسی شما آزادی اعتقادات، آزادی ادیان را تضمین و تایید می کند اسلام با دموکراسی سازگار است. »
مراسم جشنهای قانون اساسی جدید تونس در مجلس موسسان تونس برگزار شد. نمایندگان این مجلس مدت دو سال درباره متن قانون اساسی جدید گفتگو کردند تا این که این قانون به تصویب رسید. به گفته کارشناسان این قانون اساسی، مدرن و متعادل است و همه دستاوردهای تمدن انسانی را در بر می گیرد.
ماکی سال رئیس جمهور سنگال نیز گفت :« بهار عربی در این کشور جوانه زد. بسیار نمادین است که در این کشور در خاک تونس این بهار، زیبایی چشم نواز ثمره های اولیه آن را ارائه کند. »
ابراهیم بوبکر کیتا رئیس جمهور مالی نیز در این مراسم گفت:« ما می دانیم چه بهایی باید در زمان پرتلاطم پرداخت کرد. شما به شیوه ای شگفت آور توانستید سربلند ظاهر شوید.»
هنگامی که آلفا کنده رئیس جمهور گینه تلاش کرد یاد مخالفان سیاسی تونسی را که یک سال پیش کشته شدند، گرامی بدارد، موجی از احساسات مراسم را فرا گرفت. آلفا کنده خواستار یک دقیقه سکوت برای آنان شد.
محمد عبدالعزیز رئیس جمهور موریتانی ، ادریس دبی رئیس جمهور چاد و علی بونگو رئیس جمهور گابن نیز از انقلاب تونس تجلیل کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا