خبر های جدید

نسل کشی دوباره مسلمانان این بار در آفریقا

نسل کشی دوباره مسلمانان این بار در آفریقا

سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه (۲۳ بهمن، ۱۲ فوریه) با انتشار گزارشی اعلام کرد، این سازمان دست کم ۲۰۰ مورد کشتار مسلمانان توسط شبه نظامیان مسیحی را در غرب جمهوری آفریقای مرکزی به ثبت رسانده است.
عفو بین الملل گفت: «پاکسازی قومی مسلمانان از ژانویه ۲۰۱۴ در قسمت غربی جمهوری آفریقای مرکزی، پرجمعیت‌ترین منطقه این کشور در جریان است.»
این گروه افزود: «تمام گروه‌های مسلمان ناچار به فرار شده و صدها غیرنظامی مسلمان نیز که موفق به فرار نشده بودند توسط شبه نظامیان موسوم به “ضد بالاکا” کشته شدند.»
عفو بین الملل همچنین اعلام کرد حمله به مسلمانان در حالی انجام شده است که دولت قصد دارد با اجبار، مسلمانان را در این کشور آواره سازد.
عفو بین الملل گفت، شبه نظامیان مسیحی مسلمانان را «خارجیانی» قلمداد می‌کنند که باید یا از کشور خارج شده و یا کشته شوند. این سازمان گفت: «به نظر می‌رسد آنها در حال دستیابی به اهداف خود هستند چرا که مسلمانان به صورت گسترده در حال بیرون رانده شدن از کشور هستند.»
در عین حال، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل گفت، کشور جنگ زده جمهوری آفریقای مرکزی ممکن به دو قسمت تقسیم شود و از جامعه جهانی خواست برای جلوگیری از جنایات، تلاش بیشتری کند.
این کشور فقر زده از سال گذشته میلادی عرصه خشونت‌های قومی مرگبار بین مسیحیان و مسلمانان است.
بعد از حملات هماهنگ شبه نظامیان مسیحی به گروه سلکا که بیشتر اعضای آن مسلمان هستند، بیش از ۱۰۰۰ نفر از دسامبر گذشته در جمهوری آفریقای مرکزی جان خود را از دست داده‌اند.
۵۴۰۰ نیروی حافظ صلح آفریقا (میسکا) در حال حاضر در کشور جمهوری آفریقای مرکزی مستقر هستند. همچنین ۱۶۰۰ سرباز فرانسوی در این کشور آفریقایی حضور دارند.درحالی که فرانسه به تازگی نزدیک به هزار نیروی نظامی را به منظور تأمین امنیت‌ در این کشور مستقر کرده است ۴ میلیون مسلمان در آفریقای مرکزی ناگزیر به پناهنده شدن به مساجد بانگی  گردیدند. پناه جویان ادعا می‌کنند که سربازان فرانسوی مستقر در منطقه، کشت‌وکشتارهای شبه نظامیان مسیحی آنتی بالاکا را نادیده می‌گیرند.

یک دیدگاه

  1. جای بسی تأسف است که کشورهای و گروههایی خود را طرفدار دموکراسی و حقوق بشر می دانند و این همه جنایت و وحشی گری را می بینند ولی گویا چشم هایشان و گوش هایشان و قلبشان قدرت درک ندارند و فقط به منافع مادی وزود گذر خود توجه می کنند.!البته از باقی ماندگان فرعونیان نباید بیش از این انتظاری داشت! چرا که اگر قرآن را نگاه کنیم فرعون نیز همین کارها را می کرد و اگر مسلمین و حکام کشورهای به اصطلاح مسلمان همین وضعیت را داشته باشند،شاید روزی همین طاغوت ها بچه های ذکور مؤمنین را سر ببرند و نگذارند اصلاً بزرگ شوند ؟!!!
    خدایا خفتگان را ،از خواب گران بیدار فرما.
    خدایا ظالمان را به قدرت بی انتهای خودت درهم بکوب وشرّشان را از سر مظلومان دفع فرما.(آمین)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا