خبر های جدید

تشکیل ائتلاف «بازپس گیری انقلاب ژانویه» توسط معارضین مصری

معارضین مصر در یک کنفرانس خبری در بروکسل،  اعلام کردند که ائتلافی به نام «بازپس گیری انقلاب ژانویه» را با هدف بازپس گیری حقوق از دست رفته مصری‌ها پس از انقلاب ۲۵ ژانویه، تشکیل داده‌اند.

بر اساس این گزارش، این ائتلاف تعدادی از اصول خود را اعلام کرد که بارزترین آنها عبارت است از: تحقق تکثرگرایی و شراکت بر اساس سازوکارهای توافقی بین طیف‌های سیاسی، تدوین استراتژی کامل برای اجرای قصاص و اتخاذ تصمیمات لازم به منظور اجرای عدالت لازم در مورد شهدا و خانواده‌های آنها.

از دیگر اصول این ائتلاف، درخواست برای بازگشت ارتش به پادگان‌های خود و دوری از عرصه سیاسی، تضمین حقوق عمومی، تلاش برای تحقق دولت عدالت محور و همکاری برای تحقق روند عادلانه است.

ائتلاف مذکور ملت آزاده مصر را به پیوستن به این ائتلاف جدید و حمایت از آن فراخواند.

رسانه‌های خبری مصر اعلام کردند که از میان شخصیت‌هایی که اعلامیه این ائتلاف را امضا کرده‌اند، بارزترین آنها عبارتند از: محمد محسوب معاون رئیس حزب الوسط و وزیر امور حقوقی در دوره ریاست جمهوری محمد مرسی، ثروت نافع استاد دانشگاه، یحیی حامد از رهبران حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمین و وزیر سرمایه‌گذاری در دوره مرسی و همچنین مصطفی ابراهیم یکی از اعضای جماعت اخوان المسلمین در خارج.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا